Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bör jag ha is i magen, innan jag ansöker om samlingslån?

Hej!

När som helst så har jag tänkt att ansöka om ett samlingslån för att samla ihop mina sista små skitlån och krediter. Jag måste medge att jag är nervös i dessa coronatider när man har sett hur det verkar ha gått för andra vid ansökan. Hur som helst så ser mina förutsättningar ut såhär:

*Årsinkomst 2018: 519.000
*Årsinkomst 2019: 470.000 (lägre pga föräldraledighet)
*Underskott: 67.000
*FF: 3 st
Lendo 2019-11-11
Lendo 2019-09-26
Lendo 2019-06-20

*Synliga lån:
Ica-Banken: 484.000 (4,11%)
Remember: 63.000 (7,95%)
Northmill Bank : 0/30000 utnyttjat.

*UC-Score: 0,6%

Jag har alltså tänkt att ansöka om 120.000 för att samla ihop mitt Rememberlån och resten av mina osynliga lån som är Ferratum (25000) och Divided (20.000).

Vad tror ni? Blir det problem att få lånet med tanke på belåningsgraden? Bör jag vänta ut tills min förfrågan försvinner den 20 juni så att jag bara har 2st kvar? Jag skulle verkligen vilja få pengarna så att jag kan betala av dessa denna månad.

Mvh
Feskarn

Hej!

När som helst så har jag tänkt att ansöka om ett samlingslån för att samla ihop mina sista små skitlån och krediter. Jag måste medge att jag är nervös i dessa coronatider när man har sett hur det verkar ha gått för andra vid ansökan. Hur som helst så ser mina förutsättningar ut såhär:

*Årsinkomst 2018: 519.000
*Årsinkomst 2019: 470.000 (lägre pga föräldraledighet)
*Underskott: 67.000
*FF: 3 st
Lendo 2019-11-11
Lendo 2019-09-26
Lendo 2019-06-20

*Synliga lån:
Ica-Banken: 484.000 (4,11%)
Remember: 63.000 (7,95%)
Northmill Bank : 0/30000 utnyttjat.

*UC-Score: 0,6%

Jag har alltså tänkt att ansöka om 120.000 för att samla ihop mitt Rememberlån och resten av mina osynliga lån som är Ferratum (25000) och Divided (20.000).

Vad tror ni? Blir det problem att få lånet med tanke på belåningsgraden? Bör jag vänta ut tills min förfrågan försvinner den 20 juni så att jag bara har 2st kvar? Jag skulle verkligen vilja få pengarna så att jag kan betala av dessa denna månad.

Mvh
Feskarn

Jag hade absolut gjort en sökning. Hade väntat några veckor så att den äldsta förfrågan försvinner, bara för att. Hur viktig är räntan för dig? Ferratum och divided lär ju vara ocker. Bud kommer du definitivt få.

Jag hade absolut gjort en sökning. Hade väntat några veckor så att den äldsta förfrågan försvinner, bara för att. Hur viktig är räntan för dig? Ferratum och divided lär ju vara ocker. Bud kommer du definitivt få.

Ja jag hoppas ju det. Men vad jag har lärt mig under min tid här på forumet är att betyget inte alltid betyder något. Jag har ganska mycket lån med tanke på min inkomst, men jag får säkert något erbjudande.

Jag vill ju såklart inte ha alldeles för hög ränta. Rememberlånet fungerar för nu, men problemet med dem att jag inte får lägga upp det på fler år än 8, vilket gör att månadskostnaden blir högre.

Sen är jag lite sugen på att söka nu just för att man är lite orolig att tex Ferratum eller Divided skulle dyka upp på Ucn nu när den uppdateras runt den 16:e.

Fast så mycket mer lån är inkomst har du ju inte? Med det där lånet du ska ansöka om, så ligger du ”bara” 120k över inkomsten? Jag tror du kommer få fina erbjudanden :)

Skulle också väntat in den där FF innan ansökan, för övrigt tror jag det kommer gå bra.

Varför skulle dom dyka upp på ucn?

Ja men vet ju inte längre.. det verkar ju som att alla som lånar ut pengar går åt det hållet. Rätt var det är så poppar nån ny upp utan att man fått information.

Sök innan 15:e hade jag gjort. Berätta gärna hur det gick!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp