Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bättre ränta än 5,8%?

Har någon ett privatlån (lån utan säkerhet) på lägre ränta än 5,8%? Är det överhuvudtaget möjligt?

- Bra inkomst
- Mycket bra kreditvärdighet
- Belopp ca 300tkr
- Äger inget boende (hyr)
- Bra månadslön (årsinkomst ca 1 milj)

Absolut. Men att gå upp i ränta från 5,8 till 6,2% för agg eventuellt få sänka den efter ett tag känns inte aktuellt.
Sa inte du skulle byta, bara att det går att ha lägre än vad räntan visar på hemsidan. Jag har t.ex sen jag tog lån på Coop 2023. Lyckats komma ner under min start ränta trots fler höjningar än sänkningar vid inflationen. Genom att sporadiskt kontakta dom var 3e månad o skött betalningarna.

Sa inte du skulle byta, bara att det går att ha lägre än vad räntan visar på hemsidan. Jag har t.ex sen jag tog lån på Coop 2023. Lyckats komma ner under min start ränta trots fler höjningar än sänkningar vid inflationen. Genom att sporadiskt kontakta dom var 3e månad o skött betalningarna.
När skulle du säga är rimligt att ta kontakt med långivaren, i relation till när lånet blev utbetalt? 3, 6, 12mån? Och om du orkar du får gärna dela med dig om vad det är du skriver/säger när du kontaktar dem, det skulle uppskattas!

När skulle du säga är rimligt att ta kontakt med långivaren, i relation till när lånet blev utbetalt? 3, 6, 12mån? Och om du orkar du får gärna dela med dig om vad det är du skriver/säger när du kontaktar dem, det skulle uppskattas!
Jätteolika. Coop har varit bra inom loppet av 6 månader. Lea Bank och Swedbank är värst, mer än 1 år.. Santander och Ikano 6-12 månader.
Jag säger bara att mina förutsättningar har förbättrats och jag funderar på ansöka om samla mina lån för få ner räntan men att du vill se om dom kan sänka din ränta innan utan UC för du är ju nöjd med hur de funkar ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp