Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bättre att spara eller betala av mer på csn lånet?

CSN är min stora börda just nu också.. Fördelen med CSN är att de räknar ut ditt årsbelopp, är du duktig och pyttsar in årsbeloppet i januari låter dom dig vara ifred till nästa år.... Det är ju en smaksak :)

Måste bara fråga - hur tusan lyckas du spara 5000:-/mån under skuldsanering? :) Imponerande!

Måste bara fråga - hur tusan lyckas du spara 5000:-/mån under skuldsanering? :) Imponerande!

Jag har sparat sen första månaden jag fick inledande genom att leva under existensminimum. Har sparat löneförhöjningar istället för att handla upp dom, har sparat betalningsfria månader och dragit in på allt onödigt samt satt en extremt tajt matbudget (äter ändå gott), har gjort panelundersökningar och plockat pant samt gjort sparandet till min största utgift. Halvvägs igenom skuldsaneringen har jag nu sparat ihop 150000kr. Allt går bara man vill. ;)

Jag har sparat sen första månaden jag fick inledande genom att leva under existensminimum. Har sparat löneförhöjningar istället för att handla upp dom, har sparat betalningsfria månader och dragit in på allt onödigt samt satt en extremt tajt matbudget (äter ändå gott), har gjort panelundersökningar och plockat pant samt gjort sparandet till min största utgift. Halvvägs igenom skuldsaneringen har jag nu sparat ihop 150000kr. Allt går bara man vill. ;)
Sjukt bra gjort! Hoppas du är stolt över dig själv :D Nu har jag visserligen två barn men skulle också vilja spara så mycket jag kan under kommande ev skusan. Ironiskt nog kommer min ekonomi ha utrymme för det nu för första gången i mitt liv i stort sett, och jag lyssnar på alla spartips som finns för att rusta mig inför livet på andra sidan och sanera mig på riktigt och ställa om mitt mindset. Hur mycket ligger din matkostnad på i mån ungefär?

Sjukt bra gjort! Hoppas du är stolt över dig själv :D Nu har jag visserligen två barn men skulle också vilja spara så mycket jag kan under kommande ev skusan. Ironiskt nog kommer min ekonomi ha utrymme för det nu för första gången i mitt liv i stort sett, och jag lyssnar på alla spartips som finns för att rusta mig inför livet på andra sidan och sanera mig på riktigt och ställa om mitt mindset. Hur mycket ligger din matkostnad på i mån ungefär?

Ja jag är sjukt stolt! ;)

Jag budgeterar för 1000kr för mat, inte alltid det håller och ibland kanske jag handlar något extra. Handlar alltid så mycket jag kan när det är nedsatt pris och bunkrar när det är billigt vilket gör att jag nästan alltid har mat över när nästa månad börjar. Lagar nästan alltid matlådor och fryser in så jag sällan behöver köpa något i panik. Älskar pasta och det är ju lätt att variera.

Men då bor ju jag själv också och behöver sällan ta hänsyn till någon förutom min särbo ibland så det gör ju matbiten lite enklare. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp