Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa sparkonto?

Nu när jag ska sätta igång med snöbollseffekten i augusti så tänker jag även
spara 250-300kr / månad. Det är vad jag kan spara så då tänker jag det.
Har aldrig sparat förr i vuxen ålder, men behöver detta för att kunna
ha en lite buffert om jag skulle bli sjukskriven eller så.

Idag har jag Nordea där jag har mina vanliga konton.

Det bästa för mig vore att ha ett sparade som går på autogiro som vilken räkning som helst varje månad , men det viktigaste är att jag inte hela tiden kan plocka ut.

Funderar på ikanobanken , någon som har det ?

Spara på ett ISK på Avanza/savr. Är det bästa du kan göra, dras via autogiro om du vill och sen så placerar dom i olika fonder som du valt, alternativt så kan du få hjälp av en robot och placer. Väldigt smidigt.

Spara på ett ISK på Avanza/savr. Är det bästa du kan göra, dras via autogiro om du vill och sen så placerar dom i olika fonder som du valt, alternativt så kan du få hjälp av en robot och placer. Väldigt smidigt.

Fast det är inte så bra att spara buffert pengar i en fond eftersom att den kan sjunka i värde.

:tummen::tummen::tummen:
Nu när jag ska sätta igång med snöbollseffekten i augusti så tänker jag även
spara 250-300kr / månad. Det är vad jag kan spara så då tänker jag det.
Har aldrig sparat förr i vuxen ålder, men behöver detta för att kunna
ha en lite buffert om jag skulle bli sjukskriven eller så.

Idag har jag Nordea där jag har mina vanliga konton.

Det bästa för mig vore att ha ett sparade som går på autogiro som vilken räkning som helst varje månad , men det viktigaste är att jag inte hela tiden kan plocka ut.

Funderar på ikanobanken , någon som har det ?

Jag har SBAB för min buffert. Räntan är 0,50%.

Har nyligen hört att klarna har ett sparkonto med ännu högre ränta.

Jättebra av dig att komma igång med buffertsparande, du tar helt rätt steg! :tummen:

Efter massa googlad och jämnfört räntor tog jag Ikanobank.
Med start i juli. Spara 250 kr varje månad. Och jag har lagt in det som en "räkning" , det är rent psykologiskt för mig
för att komma ihåg att spara.

Det blir inte mycket pengar! Men det är stort för mig eftersom jag aldrig sparat och väldigt bra att ha det på en annan bank än där jag har mitt personkonto :)

När jag kan spara mer om 1,5 år ungefär då ska jag kolla upp detta mer med aktier.
Nu är det fullt fokus på att betala av skulderna först. Blir alldeles snurrig av allt detta ändå ...

När jag kan spara mer om 1,5 år ungefär då ska jag kolla upp detta mer med aktier.
Nu är det fullt fokus på att betala av skulderna först. Blir alldeles snurrig av allt detta ändå ...

Det är hel rätt väg att gå. Gör dig av med skulderna, bygg upp en buffert och SEN investera pengar. :tummen:

Intressant tråd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp