Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa sparkonto?

vad är syftet med sparandet? buffert? hur lång tid? gör det något om pengarna är låsta?
sparkonto är i dagsläget ganska så värdelöst om det inte är för just buffert eller att man inom kort behöver pengarna.
om det inte gör något att pengarna är låsta ett tag då skulle jag rekommendera Kameo, det är ganska så beroendeframkallande när man ser att räntepengarna rullar in varje månad

Jag kör
spiltan aktiefond investmentbolag
Länsförsäkringar global undexnära
Core ny teknik
Swedbank Robur acces Asien

Sätter in 400 kr st/per månad

I år har t.ex spiltan gått upp 21% o Länsförsäkringar 23%

En fråga: kommer du öka sparandet senare när lånebilden ser bättre ut (vet inte om du har lån) eller
kommer du lägga äggen i olika korgar och satsa på något annat med?
Det är kul att följa en aktiekurs med men jag hade inte så tur med den första investeringen för något år sen och har hållit mig borta sedan dess.

vad är syftet med sparandet? buffert? hur lång tid? gör det något om pengarna är låsta?
sparkonto är i dagsläget ganska så värdelöst om det inte är för just buffert eller att man inom kort behöver pengarna.
om det inte gör något att pengarna är låsta ett tag då skulle jag rekommendera Kameo, det är ganska så beroendeframkallande när man ser att räntepengarna rullar in varje månad

Ska prova Kameo.

En fråga: kommer du öka sparandet senare när lånebilden ser bättre ut (vet inte om du har lån) eller
kommer du lägga äggen i olika korgar och satsa på något annat med?
Det är kul att följa en aktiekurs med men jag hade inte så tur med den första investeringen för något år sen och har hållit mig borta sedan dess.

Har över 200 k i skulder så satsar mer på amortering. Men har sparat i snart 2 år så har över 40 000 där nu

Läste här om dagen att swedbanks robur fond hade gått upp 25000% sedan 1975.

Fint om man månadsspara tex 200kr i månaden i den.

Inget tips men tyckte det var intressant. :p

Läste här om dagen att swedbanks robur fond hade gått upp 25000% sedan 1975.

Fint om man månadsspara tex 200kr i månaden i den.

Inget tips men tyckte det var intressant. :p

Tänk om du satsar på en fond nu och väntar 44 år....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp