Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa samlingslånet?

Tjena!

har idag 2 blancolån på totalt 220 000kr

önskar att låna 50 000kr till då jag har en faktura på 45 att betala in i slutet av månaden (klarnakortet) då jag behövde betala veterinär samt tandläkaren.

tyvärr uc score på 6 men inga anmärkningar eller missbrukade krediter.

vart ska jag vända mig för att få ut 270 000kr samlingslån? Jag betalar ca 4800kr/månaden för mina två blancolån, jag e redo att ta en sämre ränta till lägre månadskostnad. Vart ska jag testa? Nystart/lendo/zmarta?

Jag har 550tkr inkomst 2024 samt 500tkr 2023, bolån på 1,55m.

försökt nå min privata bank för rådgivning men de verkar gå riktigt långsamt..

Går det att baka in lånen i bolånet?
Alt 2 att du hör av dig till en av de två långivare du har och fråga om de kan höja med 50 k?
Alt 3 Släng iväg en ansökan på lendo och ange att du vill samla.

ett sätt att få ner månadskostnaden kan ju vara att lägga om lånen på längre avbetalningstid, t ex på 10 år istället för 8.

Går det att baka in lånen i bolånet?
Alt 2 att du hör av dig till en av de två långivare du har och fråga om de kan höja med 50 k?
Alt 3 Släng iväg en ansökan på lendo och ange att du vill samla.

ett sätt att få ner månadskostnaden kan ju vara att lägga om lånen på längre avbetalningstid, t ex på 10 år istället för 8.
Tack för snabbt svar, lånet på 189 är hos Anyfin och de lånar inte ut mer och kan inte ta fakturan rakt av. Andra på 30k är hos Nordax och är rätt färskt så de vill att jag ska göra ytterliggare 3 betalningar innan jag önskar ”utökat lån”

Bolånet går inte att baka in i då jag endast amorterar 50k då jag köpte bostaden september 2023.

så jag antar att det blir alternativ 3, lite orolig över mitt kreditbetyg dock..

Lendo är nog smidigast att göra en förfrågan på.

Alltså får du inget på Lendo så kommer du inte få bättre någon annanstans iheller.

Alltså får du inget på Lendo så kommer du inte få bättre någon annanstans iheller.
Tänkte mest om jag ska köra 50k separat eller 270k för att samla, vad ger mig bäst chans? Visst jag vill komma ner i månadskostnad men jag måste få in 50k innan månaden är slut för att betala in mitt kreditkort.

Jag kan testa på 270k samlingslån och ändra till 50k om jag inte får något bra alternativ.. svårt att veta..

Tänkte mest om jag ska köra 50k separat eller 270k för att samla, vad ger mig bäst chans? Visst jag vill komma ner i månadskostnad men jag måste få in 50k innan månaden är slut för att betala in mitt kreditkort.

Jag kan testa på 270k samlingslån och ändra till 50k om jag inte får något bra alternativ.. svårt att veta..
Prova 270 och sänk om det inte går.

Frågan är om du kommer få bättre alternativ, vad är ok för dig? under 20%?

Det kan också hända att du blir erbjuden lägre belopp än 270 k.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp