Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

bästa sättet att få lägst ränta

Hej! Tack för råd på mitt icke-problem kanske men ändå något jag funderar över...

Vi har köpt bostadsrätt för ca 6,4 mkr, lån kommer ske via SEB, ränta ej fastställt än
Vi har sparat till kontantinsatsen på 960 tkr men jag vill skulle även ta ett privatlån för att möblera lägenheten lite (vill nog ta lånet själv, ej sambo som medsökande)
Så jag undrar hur är bäst att gå tillväga

jag har inkomst cirka 1,2 mkr
kreditbetyg kreddy 0,3
sista halvåret har ff av SEB för lånelöftet och Klarna för en avbetalningskredit där, comhem för bredband-abonnemang typ

LÅN: billån 150000 (betalar 6600 kr /mån) ränta 4,5% (bilen värd ca 250tkr idag)
klarna 96000 (ej aktiverat ännu men det blir 3700/mån 9,95% ränta)
bolån som blir ca 2,8 mkr för min del (sambon tar andra halvan)

Det jag vill är ta lån på 350 tkr och betala av billånet, klarna, möblera lägenheten med resten och amortera lånet på 5 år
Via min SACO borde jag kunna få som max ränta 4,9% av SEB om jag bara söker där och jag tänker om det skulle hjälpa mig förhandla ner min boränta också
Jag undrar dock om det är bättre att söka privatlånet via Lendo/advisa istället... Vad tror ni är mina chanser att få ännu lägre ränta än 4,9% via låneförmedlare? Tack på förhand :)

Comhem tar bisnode så den sysns inte på din uc, klarna tar som mest mikro uc så den syns inte heller.

Ta en upplysning på dig själv på minuc och se exakt va du har att arbeta med

Du kommer få lån till bra ränta. Men kan du inte prata med seb om din önskan att få ett privatlån också?

Om du inte vill att dom ska få reda på det så är det bara att söka på advisa eller Lendo

OK
Nu har jag kollat på min uc

score 0,3%
överskott av tjänst 2019 1,5mkr (det blir nog 1,2-1,3 2020)
undeskott av kapital 67 tkr
kredit som syns:
Seb kort beviljat 60000 tkr använt 5000 tkr
DNB finans 156000 tkr för billånet
Klarna syns inte än (antaligen då det inte är aktiverat än)
senaste 12 mån 3 frågor (SEB bank x2 , SBAB bank x 1)

jag kommer ha möte med SEB ang billånet i början av april så tänker ansöka om lånet hos dom, alt kolla på Lendo efter bolånet är signat och klart.

Hej!
Jag tänkte ge lite återkoppling hur det gick för mig.
Jag följde forumets rekommendation och sökte samlingslån via Advisa, sökte 350 tkr och samla lån 130 kr av denna summa. 5 år avbetalning
Jag fick en del arbjudanden, lägsta var ett Spar och lån bank 3,98% men jag gick med SEB på 4,28% på 5 år.
Mina föruttsättningar var UC 0,5%, inkomst 1,5 mkr -19, 1,3 mkr 2018,
underskott kapital 66500 kr, 4 ff senaster 12 mån ink den från Advisa för blancolånet.

Så det gick bra till slut, tack för hjälpen!

Hej!
Jag tänkte ge lite återkoppling hur det gick för mig.
Jag följde forumets rekommendation och sökte samlingslån via Advisa, sökte 350 tkr och samla lån 130 kr av denna summa. 5 år avbetalning
Jag fick en del arbjudanden, lägsta var ett Spar och lån bank 3,98% men jag gick med SEB på 4,28% på 5 år.
Mina föruttsättningar var UC 0,5%, inkomst 1,5 mkr -19, 1,3 mkr 2018,
underskott kapital 66500 kr, 4 ff senaster 12 mån ink den från Advisa för blancolånet.

Så det gick bra till slut, tack för hjälpen!

Tack för återkoppling! Intressant att få se ett lågt betyg och en låg ränta.

Jag känner mig fattig med en inkomst på "bara" 460k i jämförelse :D

Inkomst av kapital gör också mycket på räntan samt UC betyget. Ska bli spännande att se vad som händer med mitt betyg när 2020 inkomsten uppdateras i Augusti, inkomst 2020 495k överskott kapital 25k.
2019 såg det ut enligt nedan med UC 0,2.
Inkomst 480.000

Överskott kapital 20.000

Blancolån 710.000
Ränta Collector 4,2
Marginalen 4,1

Kortkrediter beviljat 120.000

Utnyttjat på kreditkort 6000

Billån 70.000

1 Förfrågan på UC Advisa

Jag känner mig fattig med en inkomst på "bara" 460k i jämförelse :D

Gör inte det. Det är inte inkomsten som är relevant utan vad du har för utgifter :)
Har man inkomst på över 1 miljon men ändå behöver ta lån för att köpa en bil är väldigt märkligt och dessutom behöver krediter.
Men alla är vi olika :) Så stirra dig inte blind på inkomsten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp