Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa lånet med borgensman / medlåntagare?

Hittar inga lån förutom marginalen bank, där man får ha borgensman. Någon som vet andra, bra alternativ? Jag se ju att de flesta banker efterfrågar medlåntagare istället, men då mina skulder är högre än vad två personer normalt har tillsammans, tror jag det är kört. Säkert med borgensman också men kan ju kolla läget.
Sen: hur negativt påverkar det min borgensman, när han har ett borgensåtagande registrerat på sig? Kan inte vara lätt att få låna själv så länge min skuld inte är betald?

Ergufinans kan du låna 50000 hos med borgensman. Registreras ej något på borgensmannen hos dom! Men hos andra kan det göra det och då går borgenssumman som ett lån om borgensmannen själv söker lån.

Tyvärr räcker den summan inte, då blir det samma karusell igen..Jaså det räknas så, då blir det svårt för den personen och ta lån på x antal år om det skulle behövas.
Har inte frågat personen ännu, man vill ju helst inte dra in någon men det är nog sista utvägen för mig.

Ergufinans kan du låna 50000 hos med borgensman. Registreras ej något på borgensmannen hos dom! Men hos andra kan det göra det och då går borgenssumman som ett lån om borgensmannen själv söker lån.

Stämmer detta? Vill gärna ta lån men kan ej ta själv pga av bet.anmärkning och för många förfrågningar.. Har hyfsad inkomst men skulle behöva låna ca 25tsek för att täcka upp denna månad (fick ej lön, bytt jobb) skulle vilja ha en borgensman men vågar inte/vill inte fråga päronen - vill liksom använda dem i smyg men då får de inte få hem omfrågekopia eller brev.. Vart kan man göra det? Ergu finans?

Tycker inte det låter så smart, rentav olagligt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp