Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bästa lånen utan UC

Kom aldrig dit, fick avslag innan. Nu svarade dom att jag hade för många frågor hos bisnode, 4 st den senaste är från okt 2015.

Oj har man börjat titta på sådant nu också.Ja då är nog nya regler satta.Förut var det ju nästan alltid sådant som räknades om det fanns väldigt många "UC" förfrågningar.Att Bisnode börjat göra så var ju rätt oväntat faktiskt.Då är det nog på g även via Creditsafe också kan tänkas.

Senast ändrad:
Ingen sa det men jag kom aldrig så långt i ansökan .

Ansökte även i höstas där och fick avslag då med. Samma anledning och då hade jag 2 ff. Men allt annat ser ju bra ut. Så förstår inte riktigt men men

Okey men den info gick att läsa att du hade för många förfrågningar hos "Bisnode",eller missuppfattade jag dig nu?.

Mailade och frågade och då fick jag det svaret .

Sedan gick jag in på bisnode och då såg jag mina förfrågningar .

Men att man börjat med detta,var i alla fall för mig en överraskning."DayPay" tex anv ju sig av "Creditsafe",även dessa har ju tydligen börjat med att bli svåra att låna av,vilket tyder på att man troligen kanske också börjat titta på hur många kreditupplysningar som finns innan i "CS" system.Obs obs detta är bara en teori jag har.Men när människor skött sina betalningar via "Autogiro" och helt plötsligt blivit nekade,då är det troligen något på gång.

Bisnode (tidigare Soliditet) har alltid registrerat förfrågningar. Många frågor hos Bisnode påverkar kreditvärdigheten mer än hos UC eftersom de har mycket färre banker och finansbolag som kunder. Hos Creditsafe påverkas inte kreditvärdigheten av antalet frågor, du får däremot betala en högre ränta hos aktörer som använder Creditsafe eftersom de inte kan särskilja vem som har många smålån sedan tidigare. Dvs om du objektivt har en låg kreditrisk betalar du för andra personer hos samma låntagare som har hög risk.

Creditsafe = Bra om du redan har en massa lån och krediter eftersom en ny långivare inte kan se det.
Bisnode = Bra om du inte tagit en kredit hos en Bisnode ansluten SMS-aktör ännu annars kommer du troligen inte få lån.
UC = Bra om du inte har så mycket lån redan eftersom du då kommer få lägre ränta på det lån du får.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp