Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa kreditkortet, vi har i dagsläget ett Amex och ett Okq8

Undrar vad ni alla har för erfarenheter med kredikort, vi har i dagsläget ett Amex och ett Okq8 som vi tar alla inköp för hushållet på.

Efter att fria året är slut på Amex så känner jag att vad jag får kontra vad årsavgiften är inte går hand i hand för oss. Så letar efter att nytt kort att ersätta både Okq8 med samt Amex.

vilka ger bäst förmåner enligt er? Räkningen betalas inom den räntefria tiden så olika räntesatser är ej relevant att väga in som för/nackdel.

Beror ju helt på i vilket syfte du tänkt använda kortet till.

Jag har ett Swedbank Mastercard Guld. Det har inte jättebra förmåner, men ändå en liten bonus som i alla fall betalar årsavgiften och lite till. Det är en del försäkringar förknippade med det och bensinrabatt på Preem. Passar mig rätt bra. Räntefritt från och med den 7:e i månaden fram till den sista i månaden efter, så typ sju veckor.

Har haft Amex tidigare i livet och det är väl bra om man reser mycket, men annars märker man mest av hur många ställen det inte funkar på... Mastercard eller Visa känns bättre till vardags.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp