Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa bilmärke att leasa

Vilket är det bästa bilmärket att leasa?
Söker en Suv eller mindre kombi,typ A4 och fyrhjulsdrift.
Vilka tar inte uc? Kan man få leasa med missbrukad kredit?. Brukar inte synas på bisnode eller Creditsafe.
Prisklass Max 7000kr.

Kan bara dra min egen erfarenhet.

VW/Skoda/Seat/Audi kör bisnode (samma finansbolag)
Volvo tar UC
Care by Volvo tar Creditsafe (vet inte vad som skiljer sig, men det är deras nya abonnemang upplägg som i mina ögon är vanlig privatleasing men Volvo gör skillnad)
Kia tar UC
Mercedes tar UC
Toyota misstänker jag UC, inte kollat upp då deras bilar tilltalar inte

Huruvida missbrukad kredit stoppar kan jag inte svara på då jag aldrig haft det, men om det är som du säger är förmodligen VW/Skoda/Seat/Audi ditt bästa alternativ. Dom är dock hårda på antal ff på bisnode fick jag erfara i början av året när jag försökte byta till en Audi Q4 E-tron.

Jag kör sen 2 år tillbaka en VW Tiguan, nästintill maxutrustad och lägger ca 5000 i månaden inkl försäkring och serviceavtal och 2000m/år
Kommer byta till en Kia Ceed kombi inom kort som kommer ligga ca samma pris.

Beställde en Volvo V60 PHEV som låg på 7300/mån men ska flytta till större om 2 månader så budget sprack lite.

Kan bara dra min egen erfarenhet.

VW/Skoda/Seat/Audi kör bisnode (samma finansbolag)
Volvo tar UC
Care by Volvo tar Creditsafe (vet inte vad som skiljer sig, men det är deras nya abonnemang upplägg som i mina ögon är vanlig privatleasing men Volvo gör skillnad)
Kia tar UC
Mercedes tar UC
Toyota misstänker jag UC, inte kollat upp då deras bilar tilltalar inte

Huruvida missbrukad kredit stoppar kan jag inte svara på då jag aldrig haft det, men om det är som du säger är förmodligen VW/Skoda/Seat/Audi ditt bästa alternativ. Dom är dock hårda på antal ff på bisnode fick jag erfara i början av året när jag försökte byta till en Audi Q4 E-tron.

Jag kör sen 2 år tillbaka en VW Tiguan, nästintill maxutrustad och lägger ca 5000 i månaden inkl försäkring och serviceavtal och 2000m/år
Kommer byta till en Kia Ceed kombi inom kort som kommer ligga ca samma pris.

Beställde en Volvo V60 PHEV som låg på 7300/mån men ska flytta till större om 2 månader så budget sprack lite.
Positiva nyheter för mig att Care By Volvo tar CS, är det ”ny” information du ligger på där? Tänker så dom inte gått över till UC?

Positiva nyheter för mig att Care By Volvo tar CS, är det ”ny” information du ligger på där? Tänker så dom inte gått över till UC?
Jag gjorde min beställning i april-maj så det är om dom ändrat senaste veckorna.

okej. Tack för svar. Care by Volvo och Creditsafe lät ju bra. Måste kolla, tar det länge och beställa?.

okej. Tack för svar. Care by Volvo och Creditsafe lät ju bra. Måste kolla, tar det länge och beställa?.
Volvo har väldigt lång leveranstid just nu (alla har det i stortsett). Min bil har uppskattad leverans 12-13 månader och sett det är nu uppskattat till 14-15 på nya beställningar - men det är specifikt på V60 T8 Recharge (Phev).

Kia och Mercedes hade kortast på ~6 månader (relativt normalt vid fabriksbeställning)

Okej. Hur är Carplus? Är det uc? Kollade på en jeep där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp