Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bästa bilförsäkring - Vad rekommenderar ni?

Brukar bli bäst pris om en använder samma bolag som en har andra försäkringar via..

Jag har nog sålt bilförsäkringar till halva Sveriges vuxna befolkning :D

Numera är jag på företagssidan och lite mer komplexa fastighetslösningar så hojta till om någon behöver hjälp med någonting. Läser tråden då och då.

PS: Det där om skomakarens dotter osv...billigaste hemförsäkringen? Tips? IF vill ha 12.000....för en lägenhet. Blir inte aktuellt. Har barnen på IF och hade gamla hemförsäkringen där.

Numera är jag på företagssidan och lite mer komplexa fastighetslösningar så hojta till om någon behöver hjälp med någonting. Läser tråden då och då.

PS: Det där om skomakarens dotter osv...billigaste hemförsäkringen? Tips? IF vill ha 12.000....för en lägenhet. Blir inte aktuellt. Har barnen på IF och hade gamla hemförsäkringen där.
Jag kör Länsförsäkringar för hemförsäkring.

@Terry_ tänkte precis tagga dig!

Första frågan. Lönar det sig att lägga alla försäkringar på ett ställe? Jag tänker att de höjer likt förbaskat varje år tills det inte är ett bra pris längre. Rätt fel?

@Terry_ tänkte precis tagga dig!

Första frågan. Lönar det sig att lägga alla försäkringar på ett ställe? Jag tänker att de höjer likt förbaskat varje år tills det inte är ett bra pris längre. Rätt fel?

På Trygg-Hansa när vi jobbade där så gav barnförsäkringar 10% på hem eller bil.
På IF och Gjensidige var det snarlikt koncept när jag var där.

Min uppfattning är att det kan bli max 20% i rabatt per försäkring.

Men om du TH är 5000 dyrare på en bil så kommer du inte långt med dessa 20%.

Så min bestämda uppfattning är att det lönar sig med barn + boende på samma bolag däremot bilar där diffen är stor så brukar det faktiskt inte göra en större skillnad.

12000? Jag tror jag betalar 1500?

Testade den där sidan. Min helförsäkring skulle kosta dubbelt så mycket på dina.se som jag har nu. Från 670 i månaden till nästan 1200.

12000? Jag tror jag betalar 1500?

Det beror förmodligen på antalet personer, adressen i fråga och hur många kvadrat. Jag bor på 132kvm i vad man får benämna som den mest centrala gatan i området.

När premier sätts går man till månt och mycket på antalet skador som ägt rum i postnumret i fråga och här händer det nog mycket så till vida att det är motsvarande Avenyn i Göteborg eller Vasagatan i Stockholm. Mycket fyllerbråk, krogar som får rutor sönderslagna, bilar som krockar osv osv osv.

Dina försäkringar har erbjudit mig 3500 per år. Det känns rimligare.

Vi har nog rätt mycket stölder här, bor inte så centralt, jag har kanske 4-5 min till centrum med bil.
1700 hade jag såg jag efter rabatt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp