Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bästa banken

Har haft de flesta banker och den jag är mest nöjd med är Skandia. Har dock aldrig lånat därifrån så saknar den erfarenheten.

Men verkar som att det är Nordea som är lättast att få blancolån beviljat?

Jag har Swedbank idag och är lite inne på att byta bank. Har tidigare haft SEB och var inte helt förtjust och gick då tillbaka till Swedbank. Det funkar, men finns det bättre så varför inte byta?!
Handelsbanken sätter jag aldrig min fot hos igen efter ett så dåligt bemötande för några år sen.
Nordea är de jag funderar på. Något särkilt man bör tänka på? :rolleyes:

Jag har Swedbank idag och är lite inne på att byta bank. Har tidigare haft SEB och var inte helt förtjust och gick då tillbaka till Swedbank. Det funkar, men finns det bättre så varför inte byta?!
Handelsbanken sätter jag aldrig min fot hos igen efter ett så dåligt bemötande för några år sen.
Nordea är de jag funderar på. Något särkilt man bör tänka på? :rolleyes:

Får man fråga varför inte seb var så bra?

Handelsbanken uppskattar väl mer rika personer eller företag?

Får man fråga varför inte seb var så bra?

Handelsbanken uppskattar väl mer rika personer eller företag?
Det var en del strul med SEB. Sen när mitt betalkort blev för gammalt skulle få ett nytt så ville de ta en ny kreditupplysning. Det var ju en full synlig sådan. Hade enbart ett blanco då på 1/3 av min inkomst och de nekade en kredit på 10000 kr med motiveringen ”för höga skulder”. Sökte lån via lendo en vecka senare och fick då erbjudande från dom. Gillade inte heller riktigt internetbanken och sånt. Så det var lite småsaker egentligen bara.

Ja, jag håller med dig om det med Handelsbanken. De hånade mig rätt upp och ner när jag var på ett av deras kontor och frågade om att öppna ett konto där men hade betalningsanmärkning. Han gjorde klart för mig hur man misslyckats med sina åtaganden om man fått en anmärkning. Jag förstår ju, men man kanske inte behöver göra det med en så hånande ton och mer eller mindre sjasa ut en för att man inte ska smutsa ner där. Det var ju dock min upplevelse såklart.

Har enbart haft Nordea och har inte allt för mycket negativt att säga.

Har satt in tiotusentals kontanter de senaste åren och har endast fått upp att fylla i formulär en gång konstigt nog. Hade en incident för några år sedan gällande swish affärer på extrema mängder och summor och de tog upp det då jag var in och skulle lösa en check. Damen som ifrågasatt mig svarade åt mig ”Ja och alla dessa swishbetalningar? Har du kanske lånat ut och tillbaka eller sålt saker på blocket” Ja precis det låter bra sa jag. :facejoy:

Tycker Nordea strular mest så tycker inte alls att de är så bra :S Tänker främst på Internetbanken och så jag jobbar med service har det varit ett par gånger som just Nordea strulat med kortbetalning.

Går just nu inte att logga in på Swedbank pga störningar. Lär vara många uppgivna människor så här en löningsdag. o_O Hoppas dom löser det snart!

Fick upp det som nyhet nyss.

Men detta var en intressant tråd ändå. Vet att det är många som klagar på Nordea, men här finns det några stycken som rekommenderar dom!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp