Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bäst placering mot inflation

Hej!

Jag har ungefär 500 000 sek på ett konto med mindre än 1% av räntan. Jag erbjöds av min bank att sätta den i en livförsäkring, vilket givetvis är bättre än den nuvarande situationen.

Men jag är oroad över inflationen och jag undrar om jag inte borde placera den i en lösning med en inflationssköld. Säljaren från Skandia är lite envis och vill inte föreslå mig något annat än en livförsäkring.

Mitt mål är att placera dessa pengar och vara skyddade mot inflation, det är allt. Några tips om placering och företag (jag föredrar säker institution). Jag är inte redo att riskera för mycket, jag vill bara behålla det verkliga värdet av mina pengar efter inflationen.

Tack för hjälpen

Finns ingen garanti när man pratar om placering. Du ska tänka långsiktigt när man placerar pengar (10år+). Marknaden går upp o ner hela tiden.
Lågrisk aktiefonder brukar i regel vara bra eller använda en fondrobot som Lysa.se eller Opti

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp