Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bäst effekt på betyget?

Halloj!

Tänkte be om lite råd. Min tanke är att snygga till betyget och kanske låna upp lite på bostaden för att lösa lite annat.

Jag har credigo och fairlo som kredit o både är utnyttjad strax under max (30k på varje)
Sedan har jag 5 olika blanko.
Jag hade ett fordonslån på 80k som jag löst, tror inte de uppdaterats på UC-betyget än.

Jag tänkte sälja av ett annat fordon för o få in lite pengar.

Vart ska jag stoppa ca 100 000kr? Vad får mest effekt för betyget?
Om jag har ett blanko på 80 000kr o ett på 150 000kr så måste de väl va bättre betygsmässigt att lösa bort ett lån helt än att betala ner lånet på 150 000kr? Även om det större lånet kanske har något högre ränta.. Som sagt bara betyget i åtanke här..

Eller är det bättre att nolla fairlo och credigo? Avsluta dom kanske?

Vad tror ni, tacksam för er input!

Hej! Gissningsvis ger det bäst effekt att betala ner krediterna. Kanska avsluta de båda och skaffa ett bättre kreditkort från din bank eller liknande. Inte fel med kreditkort men det är nog inte så bra med maxade kort. Det är bra att visa att man har möjlighet att betala dem varje månad. Detta är bara min gissning.

Precis, betala ner krediterna bums. Du kan ha kvar dom som outnyttjade men om båda är nollade kommer det göra underverk för ditt betyg

Krediterna påverkar säkert tio gånger mer än att ha 4 blanco istället för 5! Säg inte upp dem på en gång bara, men nolla.

Uppdatera oss gärna med det nya betyget sen, kan vara intressant att veta. Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp