Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Axo finans samlingslån

jag har tänkt att söka ett samlingslån på 20000 där jag ska lösa skulder på ca 170000kr.
Tänkte söka i slutet av juni då dom nya uppgifterna kommit in till uc
Det kommer se ut som följande
Års inkomst 286000 kr
Underskott 49000 kr
4 ff
Synliga krediter 60000 kr
Bostadsrätt 1,3 miljon
Nu har jag 22% uc score
Med ca 50000 kr lägre årsinkomst
Och 10 ff
Så gissar på att min uc score kommer förbättras nu när 6 ff försvinner var av en blank .
Vad tror ni som kan om mina chanser till ett samlingslån och är det bättre att söka via axo finans istället för direkt hos tex B.N ?
Tacksam för svar

Du kommer ha ganska högt underskott i förhållande till inkomst. Osäker på var BN:s "gräns" går (om de ens har någon), men det är en siffra som sticker ut. Annars ser det inte omöjligt ut om du anger att 140 är nylån och 60 ska lösa andra. De har börjat neka sent i processen om man börjar lista lån som ska lösas som inte syns på upplysningen tydligen.

Via Axo finns ju chansen att någon annan nappar. Tror det är precis samma förutsättningar hos BN om man söker där eller direkt hos dem.

Hej
Det är 170000 kr som ska lösas , menar du att jag ska skriva en lägre summa på att lösa lån ?
Jag har fortfarande inte skickat in med deklaration tror du det är värt att sänka underskottet yttligare till ca 43000kr ?
Jag har egentligen 80000kr i underskott men tänkte sänka det till 49000 kr
Då jag förra året hade 54000 som syns och tänkte att det ser bättre ut om det minskat .även om det bara är med några tusenlappar

En till fråga
Finns det nån som kan se då tex banker att man själv har sänkt sitt underskott??

Jag skulle egentligen fått tillbak 24000 kr på skatten
Men vad jag har läst här är det i stort sätt omöjligt att få ett lån med ett sånt högt underskott . Dvs 80000 kr med inkomst på 286000kr

En till fråga
Finns det nån som kan se då tex banker att man själv har sänkt sitt underskott??

Jag skulle egentligen fått tillbak 24000 kr på skatten
Men vad jag har läst här är det i stort sätt omöjligt att få ett lån med ett sånt högt underskott . Dvs 80000 kr med inkomst på 286000kr
Nej det kan de inte.

Sänk det mer, du kan gott lägga dig på runt 10 000. Du har fem år på dig att begära en omprövning sedan och få tillbaka på skatten i ett senare skede (tex när du fått ditt samlingslån). Glöm inte att spara allt underlag bara.

Japp, bara Axo som har Bank Norwegian.

Finns det någon procentuell rekommenderation för förhållandet mellan underskott och inkomst?

Du kommer ha ganska högt underskott i förhållande till inkomst. Osäker på var BN:s "gräns" går (om de ens har någon), men det är en siffra som sticker ut. Annars ser det inte omöjligt ut om du anger att 140 är nylån och 60 ska lösa andra. De har börjat neka sent i processen om man börjar lista lån som ska lösas som inte syns på upplysningen tydligen.

Via Axo finns ju chansen att någon annan nappar. Tror det är precis samma förutsättningar hos BN om man söker där eller direkt hos dem.
Ja, det stämmer att de nekar sent i processen. Jag blev beviljad 150000 för ca 1 månad sedan men när jag sedan fyllde i lån att lösa ( sådana som ej syns på uc) blev jag nekad :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp