Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Axo finans, är dessa nya?

Axo finans

Jag rekommenderar också Axo Finans, fick ett sms inom 5 minuter att första banken hade beviljat :) Idag har jag ett lån på 10 % ränta och fått ner den till 5 %. så himla nöjd!

Axo Finans kunde inte hjälpa mig, efter några timmar ringde de upp och erbjöd ett alldeles för dåligt lån - hade sökt på 185000, de erbjöd 60000 till 29% ränta...

Förutsättningar:
Lön 400 000/år
11 UC
37000 underskott
Synliga skulder 185000 (både blanco och kontokredit)
Kreditbetyg Mindre bra 14,8%

Suverän tjänst

Jag hade kreditbetyg mindre bra och en hel del blancolån, massor i underskott och normalinkomst. Har betalat av mängder med lån och förbättrat både skuldsaldo och antal krediter. Letade nu samlingslån för de 4 sista krediterna för att få ner månadskostnaden.

Började med Lendo.. nej inte ett erbjudande inte ens ett lägre än sökt summa... uselt att de inte ens kunde klämma fram ett skambud.

Tog sedan Freedom som på ynka 3 timmar sade sig ha kontaktat alla sina och ingen kunde ge mig ett enda bud.. TRE timmar... snacka om att sänka mitt förtroende för deras arbetsinsats. Lendo tog iaf 24 h.

Lite deppig tänkte jag att äsch jag har ju redan förbrukat 2 UC igen, en till gör ingen skillnad, och jag chansade på Axo. Skrev i vilka lån jag ville lösa och det tog TJUGO MINUTER så ringde en handläggare upp och sade att Norwegian var intresserad. 20 minuter alltså... med mer lån än jag dessutom sökt på för jag vågade inte söka för stor summa. Behövde dock alla pengar så det blev absolut perfekt och jag maxade lånet.

Visst fick jag en hög ränta, maximala, men jag tror det berodde lite på 2 sprillans uc med. Men de kom iaf med ett förslag och det tokfort. Månadskostnaden minskade ju jättemycket för mig för även om jag i flera fall fick mer i ränta så tog jag på 10 år och får därigenom låg summa. Min plan är att hålla det här nåt år, spara ihop pengar, göra en inbetalning och sedan se mig om efter ny långivare med ränta på 5-8 %. Då är mina UC borta med för nu jädrar kommer ingen mer tas!

Men summa summarum, Axo finans är sanslöst bra, snabba och mkt trevlig kundservice. Löste snabbt in mina lån och överskottet kom in på kontot på bara någon dag.

Får högsta betyg av mig så jag tipsar verkligen att prova dem. Dessutom står det tydligt på deras hemsida vilka de samarbetar med till skillnad med de andra som mörkar lite.
Jag har fått nej på Norwegian tidigare men ja från Santander via Lendo. Tog ett 20 000 kr lån på Lendo på två år och är färdig med det nu i juni. TROTS lägre inkomst! Jag är blev glad och mycket tacksam. Ska jag gå direkt till Santander, som ibland erbjudit mer lån, men jag har inte nappat på det, eller söka via Axo?

Det beror på hur ditt läge ser ut i övrigt.. Men jag skulle säga lendo för att du då kan få erbjudanden från så många fler..

Jag skulle vilja säga att Axo är 1000 gånger bättre än Lendo. Det finns en anledning till att Bank Norwegian (den bank som betalar ut flest lån) endast jobbar med Axo. De vet att det är där som kunderna tas om hand seriöst.

Jag skulle vilja säga att Axo är 1000 gånger bättre än Lendo. Det finns en anledning till att Bank Norwegian (den bank som betalar ut flest lån) endast jobbar med Axo. De vet att det är där som kunderna tas om hand seriöst.

Ja, det finns en anledning och den är att Axo Finans har norska ägare precis som Bank Norwegian. Jag vet inte om BN är den bank som betalar ut flest lån, men de är tveklöst den bank som tar ut högst ränta av alla som lånar ut stora belopp.

Jag har haft lån hos BN och jag har fått lån förmedlade av både Axo och Lendo. Att Axo har BN är en fördel om man har sämre kreditbetyg. Nackdelen med Axo jämfört med Lendo (förutom att de inte samarbetar med lika många aktörer) är att man inte själv får välja låneerbjudande och att man inte har någon som helst insyn i vilka erbjudanden som finns. Därmed kan man inte veta om man verkligen blivit erbjuden det allra bästa eller det som Axo tjänar mest på.

Jag skulle absolut välja någon av de som har högst ranking här https://se.trustpilot.com/categories/money , det är ju andra låntagare som röstat så de med högst betyg borde vara bäst. Axo t.ex. har ju bara 9,0 och är på plats 23 https://se.trustpilot.com/review/axofinans.se.

En bra idé, men sådana där omdömen går att fabricera, och kan dessutom bli ganska felaktiga då de som inte får något lån (för att de inte har förutsättningar att få ett lån) eller erbjuds sämre villkor än de redan har ger en 1:a i betyg och är missnöjda. Om en aktör som Onea kan vara femstjärniga så kan man nog gissa sig till att något inte stämmer riktigt med den där listan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp