Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avvakta credifi eller ica banken?

Hej har hamnat i en sits där jag har bara möjlighet att betala en av dessa denna månad.

Ica banken 5230kr redan förfallit.

Credifi 8200 kr förfaller 10 juni.

Börjar jag sikta på betala credifi först o kan vänta med ica banken för att sedan betala dubbelt ica banken nästa månad ist? Bombar de med påminnelser via brev o så? Eller dras d bara dubbelt på autogiro nästa månad?

Med egen erfarenhet utav credifi så kan du Maila dom att du betalar tex den 25. Dom lägger in en notis, du får alla påminnelse Mail osv men inga samtal ifrån dem.

Betala credifi. Har du möjlighet att betala ngt till Ica även om det vara är 700kr så gör det!
Vi har legat efter med Ica lånet många ggr. Så länge man betalar ngt så får man nya fakturor med belopp att betala och påminnelseavgift.
Se bara till att du är ikapp månad tre!
Var klar med Ica lånet förra året så vet inte om de har ändrat rutiner efter det.
Men som sagt varit sen så många ggr men betalat ngt varje månad (under lägsta att betala)
5230 delat med tre = 1743
1743kr + 5230 = 6973kr att betala under de tre kommande månaderna plus avgifter så är du ikapp sen.
Men som sagt bäst om du kan betala ngt nu.

Alt ring och prata med Ica banken och be om hjälp. Jag har fått bra hjälp när lånet en gång var på väg att skickas till inkasso!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp