Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avstängd el?!

En vän till mig ringde till mig i panik att hon fått brev från kommunen att de fått info att hon ligger efter med betalning gällande el och att den kan stängas av. Vet ni hur det funkar? Hon har små barn och är jätterädd. Varken kommunen eller elbolaget har öppet under helgen. Kan den stängas av närsomhelst?

Här vet jag att socialen kontaktas om elen stängs av och man har små barn.

En vän till mig ringde till mig i panik att hon fått brev från kommunen att de fått info att hon ligger efter med betalning gällande el och att den kan stängas av. Vet ni hur det funkar? Hon har små barn och är jätterädd. Varken kommunen eller elbolaget har öppet under helgen. Kan den stängas av närsomhelst?
Så här står de på vårat elbolags hemsida
Kravrutiner

• Från förfallodagen debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen.
  • För faktura som inte betalats senast förfallodagen skickas betalningspåminnelse/inkassokrav.
  • Om betalning ej görs före betalningspåminnelsens/inkassokravets fristdatum debiteras en extra avgift för utskick av krav. Avgiften är 150 kr och läggs på nästa faktura.
  • Leveransen av el får avbrytas om kunden försummar sina skyldigheter och försummelsen utgör ett väsentligt avtalsbrott.
  • Återinkoppling sker så snart vi erhållit betalning för hela vår fordran fram till avstängningsdagen samt betalning för själva återinkopplingen. Återinkopplingsavgiften är 350 kr under ordinarie arbetstid och 700 kr under icke ordinarie arbetstid.

Elbolag har även rätten att kräva dig på en deposition för att låta dig ha ett elavtal.

Byt elbolag, tänker ni då. Det blir svårt när EON har södra Sverige och levererar elnätet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp