Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslutad skuldsanering, problem med intrum

Jag tänker att det borde gå hitta ett sånt ärende via nätet om det faktiskt hänt för det borde blivit ett väldans liv..

Jag har lite svårt att tro att någon skulle ge sig ut på nätet och ifrågasätta rimligheten ändå..
"Jag blev av med skuldsaneringen för att jag jag jobbat svart och låtit bli att både säga till skatteverket och kfm att jag gjort det. Det var ju bara 5000 i månaden extra, och någon avundsjuk anmälde mig. Nu fick jag tillbaka alla skulder, bara för några hundra tusen svart"

Har målet stannat hos kfm, att man inte klagat, eller bara prövats i tingsrätten så är det inget som direkt dyker upp.

Jag har lite svårt att tro att någon skulle ge sig ut på nätet och ifrågasätta rimligheten ändå..
"Jag blev av med skuldsaneringen för att jag jag jobbat svart och låtit bli att både säga till skatteverket och kfm att jag gjort det. Det var ju bara 5000 i månaden extra, och någon avundsjuk anmälde mig. Nu fick jag tillbaka alla skulder, bara för några hundra tusen svart"

Har målet stannat hos kfm, att man inte klagat, eller bara prövats i tingsrätten så är det inget som direkt dyker upp.
Fast man kan ju hitta både det ena å det andra på nätet tänker jag. Även sånt som man kan tycka är självklart helt korrekt men inte är det för den "drabbade".
Sen oxå att det inte verkar gå att finna nått "rättsfall" som visar att så här kan det gå. Kanske fel ord men..

Fast man kan ju hitta både det ena å det andra på nätet tänker jag. Även sånt som man kan tycka är självklart helt korrekt men inte är det för den "drabbade".
Sen oxå att det inte verkar gå att finna nått "rättsfall" som visar att så här kan det gå. Kanske fel ord men..
Är förhållandevis sällan folk på forum och liknande tar upp saker kopplat till kfm, chansen är väl lite väl hög att man får svar mest kretsade kring att man kanske skulle låtit bli att jobba svart.

Är betydligt vanligare att man vill dryfta negativa beslut från fkassan, myndigheten uppfattas ju som rena ondskan på nätforum

Är förhållandevis sällan folk på forum och liknande tar upp saker kopplat till kfm, chansen är väl lite väl hög att man får svar mest kretsade kring att man kanske skulle låtit bli att jobba svart.

Är betydligt vanligare att man vill dryfta negativa beslut från fkassan, myndigheten uppfattas ju som rena ondskan på nätforum
Men måste vara i princip omöjligt och bli dömd för att man jobbar svart, möjligtvis någon närstående som är extremt avundsjuk isåfall!

Men måste vara i princip omöjligt och bli dömd för att man jobbar svart, möjligtvis någon närstående som är extremt avundsjuk isåfall!

Nja, det händer lite då och då, ibland går väl inte skatten vidare och brottsanmäler utan nöjer sig med att eftertaxera.

Hej.

Någon med dåliga erfarenheter av intrum inkasso?

En anhörig till mig avslutade sin skuldsanering i januari. Den 25/1 tog intrum en kreditupplysning. Hen tänkte inte mer på det. Men när de sedan tog ytterligare en kreditupplysning samma dag som saneringen var klar (29/1) reagerade hen och kontaktade dem. På den första upplysningen (25/1-24) så ser man att en sanering pågår och i övrigt är det inga konstigheter. På den andra upplysningen som dom tar den 29/1 så ser man att allt är rent och fint med hög kreditvärdighet och inga skulder.
Vid kontakt med intrum så påstår dem att de har uppgift om att saneringen ska upphöra 6/2 vilket bevisligen inte stämmer med tanke på kreditupplysningarna som de själva tagit.. Den berörda skickar då in en kopia på beslutet från KFM om att det är den 29/1 som gäller och inget annat. Intrum lovar då att ta bort allt och att det ska vara nollat hos dem inom ett dygn.
Ett dygn senare så har dem tagit bort en del av skulderna men inte alla. Den berörde ger det någon dag till innan ytterligare kontakt. Men den 2/2 så kommer det en kreditupplysningskopia igen från dem… då ringer och ifrågasätter vad dem gör och varför de inte har nollat som de har lovat (alla skulder ingår i saneringen så inga konstigheter med det). Då säger personen på intrum att det är den 6/2 som gäller och väljer sedan att slänga på i örat på den berörda!! Jättemärkligt beteende…

Nu är det den 6/2 som de påstått. Men tror ni deras system är nollat? NEJ!
Är det någon annan med liknande erfarenheter? Det här känns som ett mycket märkligt beteende. Den berörde har inga pågående skulder och mycket ordnad ekonomi numera så det finns inget nytt som inkommit till dem att haka upp sig på.

(Ursäkta lite rörig text Svårt att skriva som tredje part)
Hej
Jag har jobbat där och ja det finns flera inkompetenta småbarn där som inte ens flyttat hemifrån. Din bekanta kan göra en GDPR förfrågan på allt det har på hen, alla samtal registreras och handläggarna måste även kommentera efter varje samtal. Vid en sådan anmälan kopplas Compliance in och om något inte stämmer så kommer det då upptäckas. Jag tror man gör detta lättast inloggad med bankID på deras sida.
Mvh

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp