Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslutad skuldsanering, problem med intrum

På frågan om man har dålig erfarenhet av intrum. Har inte mycket erfarenhet, men den är inte positiv.

Ska inte klaga då jag själv dragit mig för att skriva under delgivning i 3 veckor. Men Intrum har undvikit delgivning i ca 8 veckor.

Intrum har blivit delgivna betalplanen för skuldsanering i mitten på december.

Intrum sket i den och fick påminnelse en månad senare i mitten på januari.

Skrev inte på den heller på 2.5 vecka. Nu har en särskild delgivning skickas till Intrum vad det nu innebär.

Vet inte hur länge dom kan dra på det innan beslut fattas ändå. Eller om dom skriver på i sista sekund, när det nu är. Som ger dom 2 veckor på sig att yttra sig.

Av vilka skäl dom kollar din inkomst efteråt är en jäkligt bra fråga. Vinner inte avslutad sanering laga kraft omgående efter avslutad skuldsanering, eller är det 3 veckor där också som efter beslutad skuldsanering?

På frågan om man har dålig erfarenhet av intrum. Har inte mycket erfarenhet, men den är inte positiv.

Ska inte klaga då jag själv dragit mig för att skriva under delgivning i 3 veckor. Men Intrum har undvikit delgivning i ca 8 veckor.

Skrev inte på den heller på 2.5 vecka. Nu har en särskild delgivning skickas till Intrum vad det nu innebär.

Vet inte hur länge dom kan dra på det innan beslut fattas ändå. Eller om dom skriver på i sista sekund, när det nu är. Som ger dom 2 veckor på sig att yttra sig.

Av vilka skäl dom kollar din inkomst efteråt är en jäkligt bra fråga. Vinner inte avslutad sanering laga kraft omgående efter avslutad skuldsanering, eller är det 3 veckor där också som efter beslutad skuldsanering?
När det gäller inkomsten så måste en omprövning från borgenär inkomma senast sista datum för saneringen. Efter det kan dom inget göra på den punkten så de har ingen som helst nytta av en sån upplysning.

En skuldsanering vinner laga kraft 3 veckor efter beslutet om skuldsanering. Sen vinns inget mer laga kraft.

När det gäller inkomsten så måste en omprövning från borgenär inkomma senast sista datum för saneringen. Efter det kan dom inget göra på den punkten så de har ingen som helst nytta av en sån upplysning.
Och för att förtydliga då - sista datum är det datum inledande började. Eller hur?

Intrum är otroliga har bara haft min sanering ett litet tag och i år har dom redan tagit 3 upplysningar….

Inte ok och just detta jag menat x flera med att de kan dra ut på det hur länge som helst men vi gäldenärer har en deadline.

Om intrum delgivits så behövs det ju vare sig påminnelse elelr särskilt delgivning för juridisk person..

Om intrum delgivits så behövs det ju vare sig påminnelse elelr särskilt delgivning för juridisk person..
Handläggaren sa att det har skickats en påminnelse och nyligen en särskild delgivning till Intrum

Handläggaren sa att det har skickats en påminnelse och nyligen en särskild delgivning till Intrum
Ok. Du skrev "Intrum har blivit delgivna betalplanen för skuldsanering i mitten på december."
vilket jag tänkte betydde att intrum blivit delgivna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp