Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslutad skuldsanering och kreditupplysning

Jag blev klar med min 5-åriga skuldsanering i februari. Igår ansökte jag om ett kreditkort då vi snart ska ut och resa. Har hört att det är bra med ett extra kort om något skulle hända. Sen var det också mest för att se om jag verkligen är grön.
Blev nekad, stod att de kunde ej bevilja min kredit.
Fick kopia idag på upplysningen. Den som gjort upplysningen heter KORTIO AB. Aldrig hört talas om.
Det som är anmärkningsvärt är att under Anmärkningar står det följande: Inga anmärkningar finns registrerade. Källa: Kronofogden, tingsrätt, kreditgivare.

Vad betyder detta? Min kreditvärdighet är 64 om jag kollar på Kreditkollen.
Varför blev jag inte godkänd? Som jag förstått det ska man vara grön då skusan är klar?

Kreditkollen/Uscore hämtar väl sin information från Creditsafe om inte jag missminner mig…och deras ”score” är nog irrelevant då den inte säger så mycket…
Tog företaget ingen UC på dig för där bör du ju kunna utläsa vad som var anledningen bakom avslaget eller?
Har du väldigt låg inkomst eller?

Det var på upplysningskopian fr UC som det stod ovan uppgifter. Min inkomst innan skatt är 34.000 kr och låg boendekostnad. Så kan väl inte bero på det?
Och tack för snabbt svar .

Märkligt tycker jag men det kan vara att de samarbetar med någon av dina borgenärer som ingick i din skuldsanering
Jag fick beviljat leasingbil dagen efter att min skuldsanering var klar och bolån ca 6 månader efter.

Gissar om man har en tom UC (inga tidigare kreditupplysningar eller lån registrerade) är UC-betyget inte värt luft. Det beror på att banken inte har någon information om hur man brukar hantera sina lån och krediter, särskilt om det handlar om att ge ut nya osäkra lån.

Ny2018 dina krediter har ju säkerheter så då är det inte samma problematik skulle jag tippa på.

Jag blev klar med min 5-åriga skuldsanering i februari. Igår ansökte jag om ett kreditkort då vi snart ska ut och resa. Har hört att det är bra med ett extra kort om något skulle hända. Sen var det också mest för att se om jag verkligen är grön.
Blev nekad, stod att de kunde ej bevilja min kredit.
Fick kopia idag på upplysningen. Den som gjort upplysningen heter KORTIO AB. Aldrig hört talas om.
Det som är anmärkningsvärt är att under Anmärkningar står det följande: Inga anmärkningar finns registrerade. Källa: Kronofogden, tingsrätt, kreditgivare.

Vad betyder detta? Min kreditvärdighet är 64 om jag kollar på Kreditkollen.
Varför blev jag inte godkänd? Som jag förstått det ska man vara grön då skusan är klar?

Innan du ansöker, gå in på UC och titta själv hur det ser ut istället för att kasta ut en ansökan i tron om att du är grön.

Jag har frågat samma sak som dig och fått till svar att det kan ta veckor och månader innan man är grön efter en skuldsanering.

Dock lite spännande att ansöka om ny kredit direkt efter avslutad skuldsanering, bara för att se så att man är grön.

Man har ju läst om personer som är tillbaka i kreditträsket och sedan undrar om "chanser" till skuldsanering för andra gången..
…men sluta nu !!!
Jag tror att de allra flesta har lärt sig sin läxa !!

…och för din info, jag tog ett ganska stort billån ganska direkt efter min avslutade skuldsanering och några månader därefter, ett kreditkort.
…och tänka sig, jag hanterar detta alldeles lysande. Har aldrig ens behövt använda mitt kreditkort, men en ”skön” trygghet är det att ha…
Frågor på det? :)

…men sluta nu !!!
Jag tror att de allra flesta har lärt sig sin läxa !!

…och för din info, jag tog ett ganska stort billån ganska direkt efter min avslutade skuldsanering och några månader därefter, ett kreditkort.
…och tänka sig, jag hanterar detta alldeles lysande. Har aldrig ens behövt använda mitt kreditkort, men en ”skön” trygghet är det att ha…
Frågor på det? :)
Var inte dig specifikt jag menade här.

Det tror jag med att folk lärt sig sin läxa men det finns alltid de som aldrig lär sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp