Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avsluta skuldsanering och betala alla skulder

Fast sannolikheten måste väll vara rätt låg att skuldsaneringen upphävs förutsatt man sparat alla pengar och uttrycker sin vilja att betala dom ifall att en omprövning kommer?
Allt blir spekulationer. Nu har det väl dykt upp typ två sådana här ärenden på kort tid på forumet, vore intressant att höra hur det slutar

Fast sannolikheten måste väll vara rätt låg att skuldsaneringen upphävs förutsatt man sparat alla pengar och uttrycker sin vilja att betala dom ifall att en omprövning kommer?
Nej, det är inte osanolikt att saneringen upphävs om du undanhållit stora belopp...

Jag tycker det är ganska intressant att du råder alla att söka sanering, men gud förbjude att man ska sköta sig under den och göra sina åtaganden.

Undrar om du kommer klara av att hantera din egna sanering...

Nej, det är inte osanolikt att saneringen upphävs om du undanhållit stora belopp...

Jag tycker det är ganska intressant att du råder alla att söka sanering, men gud förbjude att man ska sköta sig under den och göra sina åtaganden.

Undrar om du kommer klara av att hantera din egna sanering...
Om du är säker på det så. Jag är inte lika säker.

I övrigt var det 0 rätt

Råder inte alla att söka sanering, bara när det är motiverat. Jag råder också folk att sköta sig och sina åtaganden under saneringen.
Min egna sanering har jag skött fläckfritt under 1.5 år (ingen omprövning har behövs och alla betalningar har gjorts i fullo direkt den 25e) och avser att göra det resterande 3.5 åren. Motiveras en omprövning så gör jag en omprövning.

Om du är säker på det så. Jag är inte lika säker.

I övrigt var det 0 rätt

Råder inte alla att söka sanering, bara när det är motiverat. Jag råder också folk att sköta sig och sina åtaganden under saneringen.
Min egna sanering har jag skött fläckfritt under 1.5 år (ingen omprövning har behövs och alla betalningar har gjorts i fullo direkt den 25e) och avser att göra det resterande 3.5 åren. Motiveras en omprövning så gör jag en omprövning.
Inte för så längesedan så rådde du någon att LÅNA mer pengar för att sedan kunna söka sanering. i 99% av alla fall du yttrar dig så är det just "Sök skuldsanering".

Jag har ignorerat dig av en anledning, ofta för att du har samma svar. Men just idag, så går du faktiskt över en gräns när du på riktigt råder någon som vill göra rätt för sig att INTE göra det och istället riskera en bättre framtid. Skäms!

Arvet täcker hela skulden så som den va innan saneringen, jag gör mer än gärna rätt för mig när jag har möjlighet. Vet bara inte vilken väg som är bäst att gå för att göra det :axelryck:

Arvet täcker hela skulden så som den va innan saneringen, jag gör mer än gärna rätt för mig när jag har möjlighet. Vet bara inte vilken väg som är bäst att gå för att göra det :axelryck:

Du vill göra rätt för dej (bra!) så då ska du göra en omprövning. Då får KFM ta ställning till om du ska betala in en engångssumma som täcker kvarvarande skuld i saneringen. Observera KVARVARANDE skuld! Alltså hade du 1 miljon i skuld då du fick sanering och du enligt din plan ska betala in 50 % under 5 år då är det den summan som KFM kommer ta ställning till.
Rättar mej själv.. Kan ju vara så att du får betala in resterande skuld o får 0-plan. Om en borgenär får nys om ditt arv o begär omprövning/upphävning av din sanering riskerar du dessutom få betala all uppluppen ränta.
Din anmärkning kommer du ha i 5 år oavsett.
Var glad sen att det blir pengar över! :)

Senast ändrad:
Inte för så längesedan så rådde du någon att LÅNA mer pengar för att sedan kunna söka sanering.
Det har jag verkligen inte rått någon om. Du är ju värre än aftonbladet på att tvista saker ur kontext.

Du vill göra rätt för dej (bra!) så då ska du göra en omprövning. Då får KFM ta ställning till om du ska betala in en engångssumma som täcker kvarvarande skuld i saneringen. Observera KVARVARANDE skuld! Alltså hade du 1 miljon i skuld då du fick sanering och du enligt din plan ska betala in 50 % under 5 år då är det den summan som KFM kommer ta ställning till.
Var glad sen om det blir pengar över! :)
Det där tror jag inte stämmer.
Får du ett arv som täcker 100% av skulden tror jag att man kommer få betala 100% av skulden.

det är ju en väsentlig förbättring av personens ekonomiska förhållanden som inte kunnat förutses vid beslutet. Därav lär omprövningen resultera i att hela skulden betalas. Det tror iaf jag utifrån hur jag tolkar lagen

Skicka bara in en omprövning och invänta KFMs beslut :)

Det där tror jag inte stämmer.
Får du ett arv som täcker 100% av skulden tror jag att man kommer få betala 100% av skulden.

det är ju en väsentlig förbättring av personens ekonomiska förhållanden som inte kunnat förutses vid beslutet. Därav lär omprövningen resultera i att hela skulden betalas. Det tror iaf jag utifrån hur jag tolkar lagen
Jo det är nog sant när jag tänker efter men oavsett omprövning gäller och se vad KFM beslutar. Härligt att ha 0-plan o inga skulder resten av saneringen. Bra att bygga buffert o lära sej spara resterande år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp