Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avsluta jämkning

Hej,

ni som avalutat pågående jämkning, hur lång tid tog det från att ni gjorde det på hemsidan?

mvh

Man kan ju också meddela sitt lönekontor att från och med nu ska de dra skatten enligt tabell istället. Går på någon minut.

Avslutade min jämkning på förmiddagen sen på natten kom beskedet i Kivra att den va avslutad.

Räckte det inte med att avsluta sin jämkning. skulle jag säga till min arbetsgivare med .? Nu har de inte dragit full skatt från lönen.?

Är inte det viktiga meddela arbetsgivaren? Måste man ens meddela SKV?

Räckte det inte med att avsluta sin jämkning. skulle jag säga till min arbetsgivare med .? Nu har de inte dragit full skatt från lönen.?
Du måste meddela arbetsgivaren också att jämkning är avslutad så dom drar rätt skatt.

Om det är viktigt för dig brukar det gå bra att be arbetsgivaren att dra mer skatt också. Tex hela det felande beloppet nästa gång eller tex en tusenlapp extra i månaden.

Jag skulle säga att man ska begära att få bort den hos skv först och sedan meddela arbetsgivaren. Jämkningen är ju ett beslut som arbetsgivaren ska följa. Man ska inte glömma att det finns dom dom jämkar och då får betala högre skatt.

Tack för svar, tillägg. När man anger vid ny ansökan, är det bäst att ta höjd och ta lite högre uppskattad inkomst resten av året? Vet inte hur man ska tänka riktigt för att inte få kvarskatt.
Bör jag ange lite högre inkomst för att vara säker?
Bör jag ange lite lägre utgifter när det kommer till hur mycket ränteutgifter jag kommer ha?

Hoppas ni förstår...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp