Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslagen överklagan pga inte gjort allt för att sänka räntan

När fick du avslaget? Innan förslaget skickades ut?
Menar du förslaget från banken?
Ja, jag fick avslaget från Tingsrätten innan det.

Tingsrätten hade rätt i att jag inte försökt speciellt hårt att förhandla ner räntan. Det kändes ändå hopplöst att göra det, det känns inte som om bankerna har något att vinna på det. De får ju in grova pengar varje månad utan att skulden minskar så deras risk minskar ju för varje månad som det fortsätter som det är nu.

Nu när jag försökte förhandla ner räntan så fick jag ju det bekräftat också. Tre av dem svarade med den juridiska versionen av ”LOL NEJ! :) ” och den fjärde en juridisk version av ”Tyvärr, nej.”

Menar du förslaget från banken?
Ja, jag fick avslaget från Tingsrätten innan det.

Tingsrätten hade rätt i att jag inte försökt speciellt hårt att förhandla ner räntan. Det kändes ändå hopplöst att göra det, det känns inte som om bankerna har något att vinna på det. De får ju in grova pengar varje månad utan att skulden minskar så deras risk minskar ju för varje månad som det fortsätter som det är nu.

Nu när jag försökte förhandla ner räntan så fick jag ju det bekräftat också. Tre av dem svarade med den juridiska versionen av ”LOL NEJ! :) ” och den fjärde en juridisk version av ”Tyvärr, nej.”

Menade om du fick avslag innan förslaget från kf kom? Eller kom du inte så långt i processen?

Menade om du fick avslag innan förslaget från kf kom? Eller kom du inte så långt i processen?
Jag förstår inte. Jag fick inget förslag från KF. Bara avslag med motiveringen att jag kommer betala av allt på 12 år. (Hur de kom fram till det när skulden ÖKAR varje månad förstår jag inte.)

Jag förstår inte. Jag fick inget förslag från KF. Bara avslag med motiveringen att jag kommer betala av allt på 12 år. (Hur de kom fram till det när skulden ÖKAR varje månad förstår jag inte.)

Du fick inledande och sen avslag eller inte ens inledande ?
Inget förslag skickades ut till borgenärerna, alltså?

Var i kontakt med KFM och kollade lite med dem,
det är helt beroende case till case och vilken handläggare man får, många skriver personligt brev osv.

Fördelar:
1. budget och skuldrådgivare gör ansökningen ihop med dig.

2. tydligt brytdatum.

3. tagit tag i dina problem.

vad jag fattade som är dessa 3 väldigt övervägande många gånger?

Har du barn?

Var i kontakt med KFM och kollade lite med dem,
det är helt beroende case till case och vilken handläggare man får, många skriver personligt brev osv.

Fördelar:
1. budget och skuldrådgivare gör ansökningen ihop med dig.

2. tydligt brytdatum.

3. tagit tag i dina problem.

vad jag fattade som är dessa 3 väldigt övervägande många gånger?

Har du barn?

Ja ett barn, 15 år.
Jag borde kanske ha tagit hjälp av budget och skuldrådgivare alltså.

Mina problem är över sedan 2018, förutom skulderna som är kvar.

Jag ska definitivt skicka ett brev till dem där jag förklarar lite mer, bifogar svar från bankerna osv.

Ja ett barn, 15 år.
Jag borde kanske ha tagit hjälp av budget och skuldrådgivare alltså.

Mina problem är över sedan 2018, förutom skulderna som är kvar.
Bor barnet hemma?
Bor ni i köpes eller hyres?
Har du utmätning idag?

Oavsett så tycker jag du borde fått sanering.
Själv ska jag söka ihop med min skuldrådgivare i december.

2 barn under 4 år, hyres och frugan går på mammaledigt, nyligen diagnostiserats med ADHD sant börja med självhjälpsmöten.

aktuell skuld: 1.2msek

inkomst: 400k/år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp