Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag skuldsanering

...men man söker väl likväl var och en för sig eller hur? :)

ja, jag rättade mitt inlägg genom att svara på mig själv sen... lite ringrostig när det gäller mina redigeringsfärdigheter här på forumet. Vår kontaktperson pratade med oss båda när hen hade kontakt med oss, fick ge över luren till min kille typ när hen var klar med mig.

Tror det är bisysslan som gör att det blir lite högre. Jag fick ökning med 2000kr/mån när dom upptäckte min bisyssla, trots att jag inte ens tjänade 2000kr vissa månader men det slås ut på hela året och blir då lite skevt.

Går att lösa genom utmäta sidoinkomst i stället.

Beslutet har precis kommit. Han har rätt att överklaga och att göra en ny ansökan står det i brevet. Uträkningen är den samma i räntor och skulder, men inkomst högre än tidigare uträkning. Det grundar sig förmodligen på hans inkomst från sin deltidstjänst som brandman. Eftersom de beräknat på senaste års deklaration så är ju inkomsten på bisysslan högre med anledning av 2018 års skogsbränder som härjade. Detta påtalades vid ansökan att han fick mer än vanligt detta år pga det.
Han har varit brandman sedan 2000 och har aldrig haft så mycket där ifrån som det året.
Han betalar mycket högre skatt på den inkomsten varje månad än sitt ordinarie jobb pga av att han inte ska få restskatt. Vet ej om detta är inräknat eller har någon som helst betydelse. En normal månad har han ut ca 3700 från brandkåren. I den senaste uträkningen blir summan i genomsnitt 7500 ut i månaden. Detta speglar inte verkligheten alls. Nån enstaka månad får han ut kanske 5000-6000 men då beror det på att han haft onormalt mycket larm. Att anta att han ska få ut lika mycket som han fick 2018 kan man ju inte räkna med anser jag eftersom detta skiftar väldigt.
Då är det precis det han ska skriva i en överklagan och styrka det med lönespecar om det går.

Okej. Tack för tipset!

Min make var deltidsbrandman när vi började få löneutmätning.
Vi gick back som sjutton varje månad och kände att något inte stämmer.
Vi har inte dom summorna ut och började nysta.
Då visade det sig att räddningstjänsten skickade in inkomstuppgifter eller om kf hämtade dom därifrån och dom hade slagit ut
ett snitt i månaden han skulle få ut i jourersättning ect.
Kruxet var att han fick aldrig den summan varje månad utan ca 4000 kr mindre.
Dels för han kunde inte sina veckor ha jouren dagtid pga jobb på annan ort.
Då hade det löst sig att andra tog hans jourtid dagarna mån-torsdag och fick hans ersättning.
Ibland böt någon utan att ta ersättningen men då tog han någons helg istället.
Så då fattade vi att det var DÄR det blev fel då dom räknade ut snitt på ett år och här med på ett år som var mycket utryckningar och långa
jobbtimmar.
Det slutade med att han först begärde tjänstledigt från räddningstjänsten och sen sa han upp sig i slutändan.
Vi var noga med att prata med kf om detta och när skuldsaneringen inledes och allt så skrev vi om detta.
För att hans inkomst nästan halverades och vet några som skulle ha pengar reagerade på sånt glapp och varför glappet blev.
Vi hade även under denna tid en ganska komplicerad operation jag skulle gå igenom och mycket att han sade upp tillslut var för jag behövde då ( och än idag ) mycket hjälp hemma.
Så sen när allt detta gjordes och allt räknades om så kom vi på rätt nivå med inkomster och vad som skulle mätas ut i lön och sen vad som skulle betalas i skuldsaneringen.
Så om jag vore ni skulle jag rota fram lönespec, prata med lönekontor osv och se om det går räkna om ocj få ett bättre snitt på lönen..
För det är så dumt att dom räknar ut per tidgare år och speciellt ett år när dom får rycka ut mycket.
För nästkommande år kanske det knappt blir utryckning alls och då har dom ju bara jourersättning ( vintern även litet tillägg för motorvärmaren )

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp