Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag skuldsanering

Beloppet i sig är ju inte det enda som styr, frågan är vad räntorna är. Med 15800 i betalningsutrymme kan man betala 1,9 miljoner på 10 år. Beror ju helt på räntan om 1,2 miljoner i skuld medför insolvens eller inte

Har man riktigt bra dröjsmålsränta är det väl inga problem, eller inga enorma problem
Jag slog på 20% vilket inte är jättesällsynt, då går man back 4k i månaden

Men, vem är det som ska besluta då..?

Jag har inget svar på den frågan (så klart), men läsningen är likväl beklämmande...

Jag lever med konstant dåligt samvete (tro mig) över att jag faktiskt fick skuldsanering... :( En kvinna med bra utbildning, med ordnade förhållanden, med bra arbete, men som har levt över sina tillgångar...duktigt ! Förvisso enda sedan myndighetsåldern, men likväl... :(
Jag gavs möjligheten att få göra om - göra rätt! Många med sämre förutsättningar än jag verkar inte få den möjligheten och ibland verkar det faktiskt bero på vad den enskilda handläggaren ”känner”...

Bisysslan var med i ansökan. Dock mår inte min sambo bra psykiskt, och går snart in i den berömda "väggen". Han känner även att han är inte rätt person för att hjälpa andra i nöd när han själv är i värsta nöden. En uppsägning är kanske det bästa för att han ska orka med sitt ordinarie jobb han har på heltid. De borde väl de ta hänsyn till tycker man....Men det är kronkalle vi pratar om tyvärr....

Grattis till dig Jag får oxå känslan att det beror på vilken handläggare man får.
Dock hade han en handläggare innan under inledande och hen var positiv till att han skulle få sanering. Allt var i stort sett klart när en av fordringsägare opponerade sig. Därefter gick det vidare till en annan handläggare och vad jag kunnat läst mig till innan så va Kalmar det sämsta stället att hamna på. Jag får känslan att kronkalle vill i detta ärende tillgodose fodringsägaren

Om man söker ny sanering, hur lång tid går det då tills man får ett besked? Och blir det då en ny handläggare som tittar på det? Är orsaken till tidigare avslag något som väger tungt i en ny ansökan?

Om man söker ny sanering, hur lång tid går det då tills man får ett besked? Och blir det då en ny handläggare som tittar på det? Är orsaken till tidigare avslag något som väger tungt i en ny ansökan?

Givetvis ingen förtur.
Ny handläggare.
Det påverkar såklart

Grattis till dig Jag får oxå känslan att det beror på vilken handläggare man får.
Dock hade han en handläggare innan under inledande och hen var positiv till att han skulle få sanering. Allt var i stort sett klart när en av fordringsägare opponerade sig. Därefter gick det vidare till en annan handläggare och vad jag kunnat läst mig till innan så va Kalmar det sämsta stället att hamna på. Jag får känslan att kronkalle vill i detta ärende tillgodose fodringsägaren

Det blir mer uppstyrt och mindre fritt för handläģgarna att bedöma skuldsanering, det har många här tjatat om, då det får jag förmoda att man nu är glad över att det kommer.

Det verkar väl ändå inte superkonstigt om man vill räkna om/rätt och det diffar på 300000 under skuldsaneringen? Borgenärer skriver ju av enorma summor, då är det väl i alla fall rimligt att dom får betalt efter en korrekt beräkning, eller som i detta fall, att nya beräkningen innebär att man inte uppfyller kraven för skuldsanering.

Fast om jag inte minns fel så är det en jurist som handhar en överklagan inte de vanliga handläggarna på Kfm.

Fast om jag inte minns fel så är det en jurist som handhar en överklagan inte de vanliga handläggarna på Kfm.
Så med facit i hand så hade han nog fått sanering om det inte hade varit för 1 överklagan
Det blir mer uppstyrt och mindre fritt för handläģgarna att bedöma skuldsanering, det har många här tjatat om, då det får jag förmoda att man nu är glad över att det kommer.

Det verkar väl ändå inte superkonstigt om man vill räkna om/rätt och det diffar på 300000 under skuldsaneringen? Borgenärer skriver ju av enorma summor, då är det väl i alla fall rimligt att dom får betalt efter en korrekt beräkning, eller som i detta fall, att nya beräkningen innebär att man inte uppfyller kraven för skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp