Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag skuldsanering pga brott?

Jag menar om man blir dömd för bedrägeri, men man får inte böter eller skadestånd utan man blir dömd till vård ”bara”. Är det då lättare att få skuldsanering?

Det är nog svårt att bli dömd till vård för bedrägeri, kanske rättspsykiatrisk då men det är nog otroligt sällsynt.
Det vet jag inte, inte säkert att det finns några exempel på det.

Om man inte får böter, skadestånd eller fängelse? Men får värd eller villkorligt? Kan man få få skuldsanering? Men man blir dömd.

Enda anledningen att det inte ska bli skadestånd är ju om bankerna du lurat fått skulden fastställd ändå, annars kommer det som skadestånd i brottmålet.

Aha okej.
Så man kan inte bli dömd till vård/ behandling för spelmissbruk?

Rimligen så blir "man" dömd för urkundsförfalskning. Jag har svårt att se att ett missbruk är relevant i förhållande till påföljden. Du/eller din vän (?) är ju inte under utredning p g a spelmissbruket i sig.

Rimligen så blir "man" dömd för urkundsförfalskning. Jag har svårt att se att ett missbruk är relevant i förhållande till påföljden. Du/eller din vän (?) är ju inte under utredning p g a spelmissbruket i sig.

Nej men jag har läst att om man begår bedrägeri eller urkundsförfalskning pga spelmissbruk (pengarna har gått till spel) så kan man bli dömd till kontraktsvård, behandling för spelmissbruk, böter, samhällstjänst eller villkorligt. Man blir dömd till fängelse men det kan omvandlas till ovanstående.
Eller har jag fel? Om man är ostraffad sedan tidigare?

Bilr man dömd till fängelse blir det fängelse (eller fotboja om man uppfyller kraven hos kriminalvården), det omvandlas ingenting. Kontraktsvård och liknande ska dömas ut från tingsrätten.

Problemet är att bli dömd.

Vad menar du att problemet är att bli dömd?

Så om jag blir dömd för grov bedrägeri så är det alltid fängelse enligt Brottsbalken? Oavsett spelmissbruk? Man kan aldrig bli dömd till frivårdspåföljd etc?

Jag har läst här många som skrivit att de blivit dömda för bedrägeri men fått behandling istället för fängelse och fått villkorlig dom etc. Ljög de då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp