Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag sanering pga nya skulder.

Vad händer om råka ljug om datumet för handläggaren, och sen får man inledande ? Jag vet att avslaget kan komma senare , men vad är det värsta som kan hända…. Var ärlig nu
Om man "råkar" ljuga om datumen gissar jag på att man får ett avslag efter inledande då dem utreder en eventuellt kommande skuldsanering.
De kommer förmodligen att se det när de går igenom skulderna, förmodar jag.

Jag behövde redogöra för jätte många skulder som Inte redan låg hos KF. 5 stycken av dessa hade uppgett att skulderna var från 2023. Jag fick sitta en hel helg för att plocka fram kontoutdrag och bevis på att lånen var gamla. Vissa var 5 år gamla men som tur är så kunde jag hitta utbetalningarna bland mina transaktioner långt tillbaka. Nu fick jag förvisso avslag ändå trots att jag kunde styrka dessa som hittade på egna datum.
Man får vara uppmärksam. Mycket finns redan hos KF , mycket går man igen i samtalet.
Det är just detta jag menar. Att borgenärena kan ljuga med datumen också och KFM går efter deras linje. Kanske därför du fick avslag ?

Det är just detta jag menar. Att borgenärena kan ljuga med datumen också och KFM går efter deras linje. Kanske därför du fick avslag ?
Och sen undra jag varför du skriver att ”dessa” hade uppget 2023 och att du fick avslag…. Du hade alltså inledande?

Nej, de redogjorde exakt för vilka skulder det var som var för nya. Det stämde helt och hållet. Dock informerade jag även om de vid samtalet. De valde då konstigt nog att ändå välja att inleda..

Och sen undra jag varför du skriver att ”dessa” hade uppget 2023 och att du fick avslag…. Du hade alltså inledande?
Fattar inte frågan. Vissa försökte hitta på ett annat datum men jag kunde motbevisa dem. Ja, det är klart att jag har haft inledande. Om jag inte haft inledande, hur hade jag annars kunnat få ett avslag på en skuldsanering.

Fattar inte frågan. Vissa försökte hitta på ett annat datum men jag kunde motbevisa dem. Ja, det är klart att jag har haft inledande. Om jag inte haft inledande, hur hade jag annars kunnat få ett avslag på en skuldsanering.
Nej, de redogjorde exakt för vilka skulder det var som var för nya. Det stämde helt och hållet. Dock informerade jag även om de vid samtalet. De valde då konstigt nog att ändå välja att inleda..
Måste ju blivit något fel ,säkert nån på KFM som strulat till det….

Ingen aning. Jag avvaktar en period, fortsätter betala av en del på skulderna och sedan söker jag på nytt.
Ja. Måste säkert glömt bort att titta på transaktionerna som du skickat över och gått direkt på borgenärernas påhittade datum.

Ja. Måste säkert glömt bort att titta på transaktionerna som du skickat över och gått direkt på borgenärernas påhittade datum.
Nej, de hänvisade till skulder som uppstod maj 2022. De som borgenärerna hade påstått var från 2023 stod de att jag kunde styrka att de ej stämde. Men skulderna från 2022 var för nya.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp