Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag sanering pga nya skulder.

Jag bryr mig inte ett dugg om en månad hit eller dit. Jag klarar mig jätte bra med utmätning och lider som sagt inte direkt av det heller då jag lever med man och barn. Jag behöver inte lägga ut speciellt mycket pengar varje månad. Därför kan jag också betala av några tusen varje månad på mina skulder hos KF.

Jag vill precis som du säger bli helt skuldfri. Visst är det kul med betalfritt men jag lider inte heller utan. Är det värt att överklaga?
Jag hade absolut överklagat. Inte en chans i världen ja hade släppt det så lätt om mitt senaste lån var sommaren 2022.

Vad händer om råka ljug om datumet för handläggaren, och sen får man inledande ? Jag vet att avslaget kan komma senare , men vad är det värsta som kan hända…. Var ärlig nu
Om du ljuger i din ansökan så kommer det ju ändå fram då bolagen rapporterar in skulden så då kan du bereda dej på avslag... Att samarbeta i processen är en av de punkter som kan förbättra chansen till ett beviljande o att ljuga, då samarbetar man inte.

Om du ljuger i din ansökan så kommer det ju ändå fram då bolagen rapporterar in skulden så då kan du bereda dej på avslag... Att samarbeta i processen är en av de punkter som kan förbättra chansen till ett beviljande o att ljuga, då samarbetar man inte.
Nej men misstag sker, och även borgenärerna fular ju sig så…… jag vill veta vad det värsta som kan hända…. Och avslaget vet jag om.

Nej men misstag sker, och även borgenärerna fular ju sig så…… jag vill veta vad det värsta som kan hända…. Och avslaget vet jag om.
Tja det värsta lär ju vara att förstöra sina chanser till sanering..

Men du kan ju gjort fel ju
Jovisst, misstag sker från båda håll men man får ju försöka förklara o övertyga då. Och sen beror det väl på om man skrivit fel på några månader el ett helt år.
Du frågade efter vad det värsta var som kunde hända o det är ju fortf att det skulle kunna påverka chansen till sanering.

Jovisst, misstag sker från båda håll men man får ju försöka förklara o övertyga då. Och sen beror det väl på om man skrivit fel på några månader el ett helt år.
Du frågade efter vad det värsta var som kunde hända o det är ju fortf att det skulle kunna påverka chansen till sanering.
När i ansökan skriver man hur gamla lånen är?

När i ansökan skriver man hur gamla lånen är?
Jag behövde redogöra för jätte många skulder som Inte redan låg hos KF. 5 stycken av dessa hade uppgett att skulderna var från 2023. Jag fick sitta en hel helg för att plocka fram kontoutdrag och bevis på att lånen var gamla. Vissa var 5 år gamla men som tur är så kunde jag hitta utbetalningarna bland mina transaktioner långt tillbaka. Nu fick jag förvisso avslag ändå trots att jag kunde styrka dessa som hittade på egna datum.
Man får vara uppmärksam. Mycket finns redan hos KF , mycket går man igen i samtalet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp