Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Avslag pga gamla BETALDA föreläggande!!

Ledsen att säga ja, du får avslag. Jag tror att det har blivit hårdare och hårdare att ta sk snabblån. Pga kriget kanske, långivare som inte har mycket tillgängliga pengar kanske, och staten som kräver hårda krav så att ärenden inte hamnar som skuldsanering. Det är många som lånar också och lämnar landet till Asien. Kolla bara Fairlo och deras radikala förändringar hela tiden.
Verkar helt galet. Låt säga att man har ett felaktigt betalningsföreläggande på en tre års period, då är man dömd som kriminell och kan inte låna…
Är det någon som fått lån här senare tiden och haft gamla betalningsföreläggande?

Precis. Återkallad eller avvisad. Avvisad är ju ännu värre sett från långivarens perspektiv för oftast innebär det att KFM inte har kunnat delge personen. Såklart kan den avvisas på andra sätt såsom ej inkommen komplettering, att man inte begärt överlämning till domstol vid bestridande osv.

Tycker inte att det är några konstigheter att kolla tidigare förelägganden, hade själv gjort det om jag hade lånat ut pengar. De flesta långivare gör ju inte detta då man måste ringa till KFM för att få den informationen. Man kan ju begära utdrag per post men det tar för lång tid.
Hur tänker du nu gällande ”kronofogden inte kunnat delge personen”? Med tanke på att @Lasseman gång på gång sagt i forumet att man kan delge någon utan att delge någon, exempelvis prata med en granne eller whatever.
Så delge någon verkar ju kunna vara högst möjligt utan att faktiskt delge någon.

Det är inte många som kollar förelägganden, men finns det ärenden där, framförallt fler än ett så skulle jag tappa sugen på att låna ut något, är ju indikation på sig saker inte skötts så bra tidigare och man riskerar problem.

Det går inte att se på förelägganden om det är betalt eller ej för övrigt.
Se där ja..

Verkar helt galet. Låt säga att man har ett felaktigt betalningsföreläggande på en tre års period, då är man dömd som kriminell och kan inte låna…
Är det någon som fått lån här senare tiden och haft gamla betalningsföreläggande?
Precis så. Om någon anklagar dig för att vara skyldig pengar är du dömd så är du skyldig tills motsatsen är bevisat, vilket är svårare än brottsliga fall.

Det är det som jag har försökt förklara men folk här fattar inte och jag har inte tid och energi att gå i onödiga diskussioner.
Att föreläggande INTE betyder att du är skyldig, att ärenden kan/de var felaktiga, du bestrider och skickar bevis tex att du redan har betalat och då ärenden blir återkallat, MEN: kronofogden skriver bara att ärendet är avslutat utan detaljer och då skitar sk långivaren (Smspengar i det här fallet) i fullständigt och ger avslag med deras löjliga förklaringar om gamla föreläggande. Har aldrig hört sånt innan. De har även skrivit att de bara vill se om det finns ett pågående ärende hos Kronofogden inte om det finns gamla föreläggande och att man tittar på aktuella och framtida betalningsförmågor.
Även om man lånar från seriösa banker som tar UC, hög scoring, inga anm anmärkningar mm, de tittar inte på sånt. Jag har spärrat mig hos dem och kommer aldrig slösa min tid hos sånt skit.

Senast ändrad:
Det är bara ett fåtal snabblåneställen som kollar bf, dom måste ringa kfm och fråga om det. Jag antar att dom kollar av en anledning

Hur tänker du nu gällande ”kronofogden inte kunnat delge personen”? Med tanke på att @Lasseman gång på gång sagt i forumet att man kan delge någon utan att delge någon, exempelvis prata med en granne eller whatever.
Så delge någon verkar ju kunna vara högst möjligt utan att faktiskt delge någon.

Ja det går att delge genom spikning efter att man hört med granne eller liknande att dom sett personen. Går att delge via familjemedlem eller chef på jobb också så får man hoppas dom lämnar över papperna..
Så det är absolut möjligt. Men hittar man ingen granne som sett personen är det ju värre.

Det är det som jag har försökt förklara men folk här fattar inte och jag har inte tid och energi att gå i onödiga diskussioner.
Att föreläggande INTE betyder att du är skyldig, att ärenden kan/de var felaktiga, du bestrider och skickar bevis tex att du redan har betalat och då ärenden blir återkallat, MEN: kronofogden skriver bara att ärendet är avslutat utan detaljer och då skitar sk långivaren (Smspengar i det här fallet) i fullständigt och ger avslag med deras löjliga förklaringar om gamla föreläggande. Har aldrig hört sånt innan. De har även skrivit att de bara vill se om det finns ett pågående ärende hos Kronofogden inte om det finns gamla föreläggande och att man tittar på aktuella och framtida betalningsförmågor.
Även om man lånar från seriösa banker som tar UC, hög scoring, inga anm anmärkningar mm, de tittar inte på sånt. Jag har spärrat mig hos dem och kommer aldrig slösa min tid hos sånt skit.
Ja och ett enstaka bf kan ha sådan förklaring, att det blivit något fel helt enkelt.
Har man 5-10 st som alla förvisso är avskrivna är det ju ganska osannolikt att det bara blivit fel varenda gång, utan ligger faktiska betalningsproblem i botten.

Ja det går att delge genom spikning efter att man hört med granne eller liknande att dom sett personen. Går att delge via familjemedlem eller chef på jobb också så får man hoppas dom lämnar över papperna..
Så det är absolut möjligt. Men hittar man ingen granne som sett personen är det ju värre.
Och det går ju att få bekräftat av en granne också, men grannen kanske inte sett personen på flera år, men säger grannen dom sett gäldenären så räcker det, så på så enkla grunder går det att bli felaktigt delgiven också

Det är bara ett fåtal snabblåneställen som kollar bf, dom måste ringa kfm och fråga om det. Jag antar att dom kollar av en anledning
Vilka fler gör detta? Har aldrig hört det tidigare.
Har verkligen alla som fått beviljat av smspengar (eller deras andra varumärken) haft noll äldre avslutade betalningsföreläggande? Eller är detta ett nytt påhitt från deras sida?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp