- Meddelanden
- 326
- Mottagna reaktioner
- 272
- Poäng
- 437
Fick du beviljat då eller har du bara gjort ansökan nu?Jag sökte och fick avslag första gången sen sökte jag igen efter 6 månader ca
Fick du beviljat då eller har du bara gjort ansökan nu?Jag sökte och fick avslag första gången sen sökte jag igen efter 6 månader ca
Om lån hade tagits för till exempel akut tandvård eller för att klara hushållets försörjning, hade det varit skillnad då?Det finns även omständigheter som talar emot att du ska beviljas skuldsanering.
En del av dina skulder har uppkommit till följd av lån och krediter som har
tagits nära inpå din ansökan för att göra inköp av möbler och elektronik. Att du
har skuldsatt dig med stora belopp och nära inpå din ansökan som inte varit
nödvändiga för att klara hushållets försörjning när du redan var överskuldsatt
talar starkt mot att bevilja dig skuldsanering
Fick samma svar och samma avslags orsak. Handläggaren sa sök igen om 6 månader."Talar starkt emot"
Då var det inte direkt stolpe ut utan längre bort än så.
Den totala bilden är nog också en faktor.Jag hade purfärska krediter när jag sökte och fick godkänt, beror helt på vilken handläggare man får
Ja, nog är det så. Jag tycker bara att det är konstigt att det inte nämndes med ett ord, med tanke på den "tydliga brytpunkten" som måste uppvisas enligt vissa handläggare. T o m Stevie Wonder hade sett att jag uppfyllde alla kravDen totala bilden är nog också en faktor.
Du uppfyller alla krav och det nya lånets syfte ses inte som ett skäl för avslag.

Dom kan begära ut konto utdrag ifall dom tycker det är nödvändigt.Kollar kronofogden transaktioner på mitt konto när de handlägger skuldsanering?
Inte från banken dockDom kan begära ut konto utdrag ifall dom tycker det är nödvändigt.