Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag på skuldsanering pga spelmissbruk – hur lång väntetid?

Det var uppsåtet som blev svårt att bevisa eftersom han fick läkarintyg för autism mm o inte förstod sina handlingar., men eftersom han fortsätter så förstår han ju och det behövs nog inte så mycket mer och snart åker han säkert in och även hans snälla mamma som ställer upp o står med i bolaget,, bara bestrida allt som kommer ifrån honom och polisanmäl,,
En annan fråga. Redovisar han sina räntor till Skatteverket?
Skatteverket och Kronofogden gör inte tillräckligt för att stoppa honom. Man skulle kunna sätta stopp för honom idag om man hade velat.

Skatteverket och Kronofogden gör inte tillräckligt för att stoppa honom. Man skulle kunna sätta stopp för honom idag om man hade velat.
Både kronofogden och skatteverket samt åklagaren försökte.. har du inte lyssnat så gör det… Han använde diabetes, migrän mm för att slippa närvara sen fick han väl tag i nån läkare som gav han intyg för autism mm o då ansåg hovrätten inte att uppståt kunde bevisas. Men dom bevisen får de snart och då åker han dit. Han ville att hans sjukdomar mm skulle döljas för allmänheten men det avslog domaren.

Jaha har du också den idioten med i din skuldsanering? Jag har fått nytt beslut nyss efter att skatteverket överklagade förra pga att dom tyckte C Information skulle få alldeles för mycket i min skuldsanering...nu väntar jag på att C Information kommer överklaga denna gången då kronofogden sänkt hans belopp betydligt.
Nja, har inget hos kronofogden från C information och inte haft nån information varken via mail eller hem (och då haft samma adress sen 08 och samma e-post sen 2011), så antar jag sökt nått lån där nån gång 2013-2015, och därför finns mitt personnummer med, vilket gör att han kan säga att jag inte betalat in det, vilket jag i den perioden gjorde. Men räknar med att när tingsrätten skickar det till kronofogden för att han inte skickat in någon information till dem, så lär han skicka in en summa dit. Så han fungerat hela tiden, vilket är absurt, men vad ska man göra.

Undrar vad Han ska hitta på i framtiden. Hans uppgifter om folk han samlat på sig genom tiderna är ju jättegamla nu och inte användbara.
Mycket bra fråga. Kommer hitta nån scam, och använda sina "sjukdomar" som förklaring till det.

Både kronofogden och skatteverket samt åklagaren försökte.. har du inte lyssnat så gör det… Han använde diabetes, migrän mm för att slippa närvara sen fick han väl tag i nån läkare som gav han intyg för autism mm o då ansåg hovrätten inte att uppståt kunde bevisas. Men dom bevisen får de snart och då åker han dit. Han ville att hans sjukdomar mm skulle döljas för allmänheten men det avslog domaren.
Jo, jag vet att man gjorde det då. Men att man inte försöker längre. Skulle man börja undersöka saken skulle man snabbt komma fram till att han skickar in bluffskulder på sånt som aldrig betalats ut. Man låter istället alla tampas med honom på egen hand och då blir det ju svårt att få honom dömd...

Men men, man förvånas ju inte över någonting längre. Man tar hänsyn till en bedragares diagnoser men ignorerar brottsoffer helt. Sverige i ett nötskal.

Nja, har inget hos kronofogden från C information och inte haft nån information varken via mail eller hem (och då haft samma adress sen 08 och samma e-post sen 2011), så antar jag sökt nått lån där nån gång 2013-2015, och därför finns mitt personnummer med, vilket gör att han kan säga att jag inte betalat in det, vilket jag i den perioden gjorde. Men räknar med att när tingsrätten skickar det till kronofogden för att han inte skickat in någon information till dem, så lär han skicka in en summa dit. Så han fungerat hela tiden, vilket är absurt, men vad ska man göra.
Du har rätt att kräva ut signerat avtal, kontoutdrag där lån betalts ut mm. Han ska bevisa att du tagit lån där .. kan han inte bevisa detta så .., mejla puckot o kräv ut dessa. Sen till kronofogden o skatteverket och berätta att du krävt ut underlag för denna skuld men inte fått nått. Så överklaga till tingsrätten. Där ligger bevisbördan på Honom och där kan du säga till domaren att du vill se underlag för signerat låneavtal mm., då kommer denna kräva in detta och Puckot ta tillbaks allt,

Du har rätt att kräva ut signerat avtal, kontoutdrag där lån betalts ut mm. Han ska bevisa att du tagit lån där .. kan han inte bevisa detta så .., mejla puckot o kräv ut dessa. Sen till kronofogden o skatteverket och berätta att du krävt ut underlag för denna skuld men inte fått nått. Så överklaga till tingsrätten. Där ligger bevisbördan på Honom och där kan du säga till domaren att du vill se underlag för signerat låneavtal mm., då kommer denna kräva in detta och Puckot ta tillbaks allt,
Man kan även be honom bevisa preskriptionsavbrott om det nu betalats ut en tusing för 13 år sedan eller bestrida pga oskäliga villkor...

Senast ändrad:
Ja, det är bara be om kopia på signerat avtal, nåt bevis på transaktionen. Sen skriva att man aldrig hört talas om denna skuld tidigare och bestrider den i sin fullo. Har det betalats ut nåt så ska han kunna visa nåt som styrker hans påstående säg till att en polisanmälan för bedrägeriförsök kommer göras.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp