- Meddelanden
- 152
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Länge sen jag skrev här, mest för att jag inte haft något att skriva. Ansökte hösten 2022 (september eller oktober) om skuldsanering efter en spiral av låntagande och spelmissbruk som ledde till alldeles för stora skulder ca 1 500 000. Tog sista lånet i slutet av 2021/ början av 2022. Fick avslag på ansökan, helt rätt, då jag spelat ända in i typ november 2021 (aktivt) och fortsatt med lån. Svaret var helt enkelt att jag egentligen skulle kunna få skuldsanering, men var för kort inpå ansökan. Nu har det gått ca 2.5 år till, med löneutmätning och försök till att jämka för att ha i alla fall ett drägligt liv. Dock har skulderna ökat hos kronofogden, och har skulder på 1 800 000 kr med en baslön på 37900 i månaden. Har under de senaste åren kunnat trycka upp lönen till ca 45-50000 i månaden med hjälp av att jobba extra, men varit nära att gå in i väggen, så dragit ner på detta. Fick idag beskedet från skatteverket att jag betalat 178 000 i ränta förra året, men ändå går skuldsumman upp. Därför skickade jag idag in en ansökan om skuldsanering. Finns ingen chans att jag kan lösa problemet utan det.
Fördelen för mig nu är att det gått i alla fall 3 år sedan senaste tagna lånet, att jag inte spelat något sen närapå 3 år (maj 2022, på nån random spelsida under en helg) och att jag inte kan betala av skulderna inom en rimlig tid. Får se vad jag får för svar, är ju tidigast om 1 år typ det går igenom. Fyller 40 nästa år och vill gärna ha möjlighet att ha ett liv efter allt detta.
Ville mest dela med mig om hur min resa är och kommer se ut framöver. Uppdaterar om något händer framöver.
Fördelen för mig nu är att det gått i alla fall 3 år sedan senaste tagna lånet, att jag inte spelat något sen närapå 3 år (maj 2022, på nån random spelsida under en helg) och att jag inte kan betala av skulderna inom en rimlig tid. Får se vad jag får för svar, är ju tidigast om 1 år typ det går igenom. Fyller 40 nästa år och vill gärna ha möjlighet att ha ett liv efter allt detta.
Ville mest dela med mig om hur min resa är och kommer se ut framöver. Uppdaterar om något händer framöver.
Senast ändrad: