Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag på leasing

Någon som har en susning om vad VWFinans ställer för absurda krav på leasingövertag?
Fick avslag på övertag av en bil, 2 år kvar för 4600kr / månad.
Har deklarerad inkomst senaste 2 åren på ca 550kkr, inga anmärkningar, inga skulder... Bisnode ger mig 8/10 i kreditrisk (= god kreditvärdighet)

Märkligt. I andra trådar här verkar VW Finans rätt enkla. Du bör nog kontakta dem, måste vara något annat som spökar?

Jag fick leasa en VW för ca 2 år sen med bedrövliga förutsättningar. 50 + ff och en 2:a hos Bisnode. Det där låter märkligt.

Samma här, fick privatleasing med dålig bisnode. Ring dom!

Spökar det inte i "övertag av en bil". Det borde vara problem.

Gissar att de har angett fel person i fel fält. Misstänker att det är personen som vill bli av med bilen som inte har kreditvärdighet och som de slagit in istället för mig som vill ha bilen... för jag har inte fått någon kopia på varken Bisnode eller UC utdrag. Tack för svaren, nu hoppas vi VW kan reda ut det här.

Gissar att de har angett fel person i fel fält. Misstänker att det är personen som vill bli av med bilen som inte har kreditvärdighet och som de slagit in istället för mig som vill ha bilen... för jag har inte fått någon kopia på varken Bisnode eller UC utdrag. Tack för svaren, nu hoppas vi VW kan reda ut det här.
Hur gick det?

Fick besked från bilhandlaren som förmedlar bilen åt fd. leasingtagaren. VW har blandat ihop min ansökan med en tidigare som hade sökt som hade blivit nekad... så nu inväntar jag besked om jag är kreditvärdig eller ej i deras ögon ;)

Funderat lite...läst i trådarna om vw finans. Är det någon här på forumet som faktiskt blivit nekad av dem och vad hade ni för förutsättningar då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp