Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag på lån hos Collector pga driftkostnad – vad räknas som rimligt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så länge du inte nämner specifika beloppet du söker samlingslån för så är det nog omöjligt för någon på forumet att ge konkreta råd.
Och om blancolånen ev. utgör en mindre del av skuldbördan varför söka samlingslån med den inkomsten och i sammanhanget ganska moderata utgifter.

Hur mycket av de 900 K är blanco och hur mycket är bolån?

Tyvärr verkar allt (ifråga om blanco och krediter i alla fall) över 1.0 i belåningsgrad vara för mycket i låneinstitutens kalkyler idag. 8-900 K på din inkomst är alltså högt i det sammanhanget (men lägre än mitt, vill inte låta dömande här)

När jag sökte i höstas hade jag UC 0.3 och hade sänkt min månadskostnad/Kalp med 6-7000 i månaden (efter flytt från fin 3:a till liten källar-1:a främst). Och då hade jag ändå alltid kunnat betala mina räkningar innan också. Inte haft så bra ekonomi på över 10 år men det var helt kört ändå.

Jag tror som fler andra här att det där med driftkostnader bara är ett svepskäl. 10 K i utgifter för alla lån (blanco och bolån) plus driftkostnader på en lön på 45 K i månaden låter ju fantastiskt bra.

Att din belåningsgrad ligger på kanske 1.7-1.8 (har inte räknat), du har 10 ff och relativt hög UC (1.4) är dock fullt tillräckligt för att bankerna ska backa idag.

Håller med om att Collector agerat lite fult här. Men det är inte ovanligt. För några år sedan ringde de upp mig aktivt flera gånger och tjatade om att jag skulle ta ett samlingslån hos dem på 500 K. Handläggaren/lånesäljaren i princip lovade mig att det skulle gå igenom. Men så ringde hon upp och förklarade att de tyvärr inte kunde hjälpa mig. En UC-förfrågn åt skogen som jag fick dras med ett år.

Men som sagt. Hur kan du ha så låga månadskostnader för dina (relativt) höga lån? Jag tycker jag har hyfsade räntor och långa återbetalningstider på mina drygt 800 K i blanco och jag betalar ungefär 9500 kr i månaden på dem.

Men vänta vänta, vem har sagt att jag har blanco på 900? Det som syns på Uc är 800. sen ett som inte syns ca 100. Bolånet syns på uc. Så det är ni som hittar på saker, skriv inte om ni inte läser vad jag skriver

Driftskostnaden är rimlig för ett litet hus, de kanske använde det som svepskäl, då det är uppenbart att lånekostnaden inte stämmer

ett lån på 800 000 med 0% ränta och inga avgifter blir fortfarande ca 3300:- i månaden med en avbetalningstid på 20 år…

Driftskostnaden är rimlig för ett litet hus, de kanske använde det som svepskäl, då det är uppenbart att lånekostnaden inte stämmer

ett lån på 800 000 med 0% ränta och inga avgifter blir fortfarande ca 3300:- i månaden med en avbetalningstid på 20 år…
Ett blancolån på 800 ja. Men det har jag ju inte som jag sagt tidigare. Tror vi avslutar här lås tråd

Ett blancolån på 800 ja. Men det har jag ju inte som jag sagt tidigare. Tror vi avslutar här lås tråd
Du vill ju inte iheller förtydliga något mer än så ;-)

Kanske ska sluta fiska inlägg i varje tråd? Atexsor
Gör nån nytta istället

Kanske ska sluta fiska inlägg i varje tråd? Atexsor
Gör nån nytta istället
Fiska inlägg? Förklara gärna vad du menar med det?

Hur har du varit till nytta med att starta en tråd där du inte är helt sanningsenligt trots att du vill råd och tips. -_-

Fiska inlägg? Förklara gärna vad du menar med det?

Hur har du varit till nytta med att starta en tråd där du inte är helt sanningsenligt trots att du vill råd och tips. -_-
Har bett dig lämna tråden flera gånger. Gör det nu är du snäll. Helst hela forumet med din attityd, misstänker att du inte är en dag över 18 och mår bra av att sitta och trycka ner folk, det jag sett av dig iallafall. Sök hjälp :)

Har bett dig lämna tråden flera gånger. Gör det nu är du snäll. Helst hela forumet med din attityd, misstänker att du inte är en dag över 18 och mår bra av att sitta och trycka ner folk, det jag sett av dig iallafall. Sök hjälp :)
Oj, någon vaknade på fel sida av lunarstorm Men tack för din analys – kul att bli psykologbedömd av någon som tror att passiv-aggressivitet räddar världen. Jag lämnar gärna tråden… men först måste jag bara beundra hur du lyckades få in både härskarteknik och hobbydiagnostik i ett och samma inlägg. Imponerande ändå.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp