Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag på lån hos Collector pga driftkostnad – vad räknas som rimligt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men, skulle dom tycka att jag var högt belånad och uc var kass hade dom inte gett mig ett erbjudande :D
Kan dem absolut göra. Vilket du har fått erfara.
Finns inget som binder dem till att fullfölja erbjudandet,

Men, skulle dom tycka att jag var högt belånad och uc var kass hade dom inte gett mig ett erbjudande :D
Jodå, det beviljas automatiskt baserat på UCn och sedan gör dom en manuell bedömning.

Det är inte pga din driftkostnad som du fått avslag, det är pga dina totala utgifter som dom räknar på, kalpen.
Sen att dom sa till dig att det berodde på din driftkostnad är bara ett svepskäl.

Ja 10.000 på 44 i inkomst är ju extremt mycket :D

Ja 10.000 på 44 i inkomst är ju extremt mycket :D
Så du menar att du har inga andra utgifter förutom de 10 000 kr. Vad gör du av de 34 000 kr som blir över då? Använd de istället för att låna mer (även om det är ett samlingslån)

Du berättar inte hela sanningen om din ekonomi. Fishy

Okej; vad tjärnar jag på att sitta och ljuga?

3500
3000 står det klart och tydligt att jag betalar totalt på mina lån på 900.

Och vad vinner du på att ha en riktigt taskig attityd Atexsor? Älskar du att trycka ner människor eller?

Okej; vad tjärnar jag på att sitta och ljuga?

3500
3000 står det klart och tydligt att jag betalar totalt på mina lån på 900.

Och vad vinner du på att ha en riktigt taskig attityd Atexsor? Älskar du att trycka ner människor eller?
Om du vill ha svar på dina frågor så måste du komma med rimliga förklaringar. Det är klart att du inte blir nekad om du har utgifter på 10 000 kr med en inkomst på 44 000 kr.

Om din KALP visar att du har 34 000 kr kvar att leva upp efter utgifter så är du en dröm kund. Så även om Collector sa att det är dina driftkostnader så stämmer inte det. De har andra grunder även om de inte berättar det för dig.

Försöker inte ha en taskig attityd. Försöker bara som de andra få dig att förstå att det inte är drift kostnaderna som problemet.

Om du har fått en profil på collector kan man logga in och kolla sin riskprognos som de har internt. Har du kollat där?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp