Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Det finns säkert skäl till det, men beteendemönstret är lite illavarslande, hamnar man så kommer man knappast lyckas betala på förfallodatum efter skuldsanering heller

Jag förstår på ett sätt att man pratar om ett beteende när det gäller skuldsatta människor och då menar jag människor som av någon anledning hamnat hos kronofogden eller har skuldsanering.

Men hur många ”vanliga” människor hamnar inte i situationer som dom inte kan styra över som gör att pengarna inte räcker till en månad eller två för den delen. Det behöver ju inte alltid vara stora katastrofer utan bara det att många saker inträffar på en gång som gör att det tippar över.

Vad gör vanliga människor en sån gång? Tar ett blancolån, lånar av föräldrar eller vänner? Väldigt många svenskar har inte ens en buffert för oförutsedda händelser. Då kan man ju ganska lätt räkna ut att händer det en med skuldsanering, ja då är det ju inte ”bara” att betala och följa planen. Såklart är det ju extremt viktigt då man i princip bara har en chans om man väl fått en sanering, men ibland lägger sig livet i lite för mycket.

Har fk alltså handlagt och avslagit underhållsstödansökan?
Nej, i början när vi delade på oss så hade jag barnen jämnt även men då sa han att han står för kläder och annat plus dagis med! Men när jag pratade med handläggaren när de ringde då sa dom att de skulle räkna med att jag fick underhåll. Tog detta med pappan och då fick han helt plötsligt mindre att göra så att han hade barnen så pass ofta att jag inte kunde begära underhåll.

Nej, i början när vi delade på oss så hade jag barnen jämnt även men då sa han att han står för kläder och annat plus dagis med! Men när jag pratade med handläggaren när de ringde då sa dom att de skulle räkna med att jag fick underhåll. Tog detta med pappan och då fick han helt plötsligt mindre att göra så att han hade barnen så pass ofta att jag inte kunde begära underhåll.

Ok, förstår inte riktigt vad det är för papper fk ska erbjuda då

Ok, förstår inte riktigt vad det är för papper fk ska erbjuda då
Att visa att jag inte har fått underhåll, då de räknar på att jag fått underhåll så måste ju bevisa på något sätt att jag inte fått det

Tråkiga med min handläggare är att han aldrig svarar på mejl eller på telefon. Så får aldrig svar på något

Jag är väl mest förvånad över att man ”får” missa så pass många inbetalningar innan KF accepterar att omprövning sker från borgenärers begäran?
I allafall är det vad som framgår av hemsidan just när det gäller omprövning från borgenärerna…
Är väl utbetalning 2 ggr per år, tror inte borgenärer ser något förrän det gått ganska lång tid om inte KF meddelar uteblivna inbetalningar dvs.

Senast ändrad:
Någon här som kan förklara hur man räknar ut ränte kostnaderna varje månad? Ghotia skickade bara en specifikation men fattar inte

Men har ni haft barnen exakt lika mycket? Typ varannan vecka helt och hållet efter han ändrade sig?
Om ni ska bli sambos igen är det ju ändå märkligt att han trots allt inte hjälpte dig. Han vet väl om din skuldsanering? Även om det inte går att prata ekonomi med honom så måste det ju varit bättre och bett om hjälp än att riskera hela saneringen?

Är väl utbetalning 2 ggr per år, tror inte borgenärer ser något förrän det gått ganska lång tid om inte KF meddelar uteblivna inbetalningar dvs.
En gång per år.
Men de blir informerade om utebliven betalning efter två missade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp