- Meddelanden
- 1 316
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
OkNej då har någon gjort fel..
bra! Då ska jag kolla upp hur jag ska göra med inbetalning eller inteOkNej då har någon gjort fel..
bra! Då ska jag kolla upp hur jag ska göra med inbetalning eller inteNu är det många år sedan men jag minns att jag fick brev från ett inkassobolag efter första året och därMen vadå, man kan missa 4 betalningar innan Skuldsaneringen går åt helvete. Vad händer med dessa 4 månader?
Bjuder man den skuldsatta på dessa 4 månader eller förlängs hela skuldsaneringen med 4 månader eller vad gäller om man nu väljer att inte betala säg 3 av månaderna på dessa fem åren?
Men vadå, man kan missa 4 betalningar innan Skuldsaneringen går åt helvete. Vad händer med dessa 4 månader?
Bjuder man den skuldsatta på dessa 4 månader eller förlängs hela skuldsaneringen med 4 månader eller vad gäller om man nu väljer att inte betala säg 3 av månaderna på dessa fem åren?
Men vadå, man kan missa 4 betalningar innan Skuldsaneringen går åt helvete. Vad händer med dessa 4 månader?
Det har även jag undrar… Hur ska man lyckas att ens kunna komma ifatt om man halkar efter med sååå många månader…
Ta mig som ett exempel… jag betalar in över 17tkr på min sanering varje månad… Skulle jag ens halka efter med ”bara” 2 månader, så finns det ju ingen möjlighet ens med betalfri månad att kunna reglera det jag släpar efter med…
Jag tror INTE att man ”bjuder” gäldenären på dessa obetalda månader ej heller förlängs saneringen om man inte har synnerliga skäl för att inte ha betalt. Snarare tror jag att saneringen likväl hävs för hur ska man komma i kapp liksom?!
Som i min bekants fall… efter 4 missade inbetalningar (pga fortsatt spelmissbruk) så började hens borgenärer agera och skicka in omprövningsansökningar på hen, men i och med KF:s handläggningstider, så tog det ytterligare 2 månader innan hens skuldsanering blev upphävd och då hade hen istället 6 ”missade” inbetalningar.
Beroende på hur länge man har haft saneringen och hur många år det är kvar så skulle man ju kunna betala ikapp alla betalningsfria månader om man hade för avsikt att följa planen och det var oförutsedda händelser som gjorde att man inte kunde betala.
Jag hoppas att överklagan ska gå igenom annars får jag skylla mig själv helt enkelt jag trodde jag valde rätt att ge barnen mat på bordet och så! Men kanske var helt fel. Haft otur med bilen ja jag vet inte. Jag tror jag kan klara det med löneutmätning med då jag kommer ha rätt mkt över varje månad och de tänker jag betala utöver på hela tiden så kommer förhoppningsvis blir runt 15 -16 varje månad på skulderna! Nu har jag ju tre veckor på mig att få alla papper från försäkringskassan och visa allt. Jagv gav även för slag att betala ”extra” varje månad tills den månaden var betald eller betala på de betalningsfria alltså i dec. Eftersom jag fick en plan på 4 år så tyckte jag att de kunde förlänga ä. Men nu ska överklagan sättas i rullning
Jag betalade inte mina två sista. Hände inget annat än att det kom en påminnelse, en gång.Men vadå, man kan missa 4 betalningar innan Skuldsaneringen går åt helvete. Vad händer med dessa 4 månader?