Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Eftersom det är inledande så hänvisas väl ärendet tillbaka till skusan för att dom ska fortsätta utreda om man anser att avslaget är felaktigt. Innan dess bör man nog inte betala något. Men man gör nog bäst i att spara pengarna.
Ok! Så bättre att lägga undan den summan jag skulle betala isåfall då tills jag får beslut och sedan betala bort en hel del skulder då om jag skulle få avslag igen!

Japp, det såg jag, det hade ju inte med inbetalda pengar att göra, därför jag frågade..

Du saxade in vad som händer med den ränta som slutar att räkna vid inledande. Det är inte samma
Jag har inte pratat om räntan utan om den inbetalda summan som man betalat under inledande.
Om saneringen hävs så läggs räntan på som skulle betalats om man inte haft inledande men det har jag inte tagit upp.

Jag har inte pratat om räntan utan om den inbetalda summan som man betalat under inledande.
Om saneringen hävs så läggs räntan på som skulle betalats om man inte haft inledande men det har jag inte tagit upp.
Kolla vad det handlar om på bilden du la in, för den hade infer med inbetalningar och vad som händer med dessa att göra.

Japp, det såg jag, det hade ju inte med inbetalda pengar att göra, därför jag frågade..

Du saxade in vad som händer med den ränta som slutar att räkna vid inledande. Det är inte samma fråga. Alls.
Det står i fotoinlägget minus det som betalats in och det var det jag syftade på hela tiden.
Kolla vad det handlar om på bilden du la in, för den hade infer med inbetalningar och vad som händer med dessa att göra.
Jo minus summan som betalats in står det tydligt.

Det står i fotoinlägget minus det som betalats in och det var det jag syftade på hela tiden.

Jo minus summan som betalats in står det tydligt.
Är du på riktigt?

Du har saxar in vad som gäller vid en UPPHÄVD skuldsanering. UPPHÄVD. Jag upprepar UPPHÄVD.
En skuldsanering måste ha blivit beviljad för att den ska kunna upphävas, det du saxar in är relevant för folk som har beslutad skuldsanering och schabblar bort den.

Här var det ju frågan om en inledd skuldsanering som sedan landade i avslag. Det har alltså inte beviljats någon skuldsanering och ingen skuldsanering har upphävts.

Jag hänvisade till paragraf 56 i skuldsaneringslagen, särskilt andra stycket för någon timma sedan. Där står vad som gäller.
Du har fel.

Är du på riktigt?

Du har saxar in vad som gäller vid en UPPHÄVD skuldsanering. UPPHÄVD. Jag upprepar UPPHÄVD.
En skuldsanering måste ha blivit beviljad för att den ska kunna upphävas, det du saxar in är relevant för folk som har beslutad skuldsanering och schabblar bort den.

Här var det ju frågan om en inledd skuldsanering som sedan landade i avslag. Det har alltså inte beviljats någon skuldsanering och ingen skuldsanering har upphävts.

Jag hänvisade till paragraf 56 i skuldsaneringslagen, särskilt andra stycket för någon timma sedan. Där står vad som gäller.
Du har fel.
Samma vid inledande det som betalats går till skuldsaldot står I mina papper som jag fick vid inledande.

Samma vid inledande det som betalats går till skuldsaldot står I mina papper som jag fick vid inledande.
Om man hade löneutmätning vid inledandet ja, till de skulder som omfattades av det beslutet. Så inte för alla.
Du kan testa att läsa lagtexten kanske? Där står det ju.

Sistnämnda fallet är ju utmätning av en fordran, det är något annat också, det är svårt att hinna få in mål som inte låg för verkställighet innan sluldsaneringen, till verkställighet så tiden för "skuld att betala" hinner löpa klart innan laga kraft på avslaget kommer. Som regel brukar inte inkassobolagen skicka in målen innan laga kraft alls.
Osäker om jag utmätt en sådan fordran överhuvudtaget, möjligtvis en gång, det är något som knappt kan hända.

Nu blir jag förvirrad, jag har fem skulder som har blivit verkställda dock hade jag inte löneutmätning innan. Jag fattat de som att de som jag betalt in kommer gå till dom eller kommer jag få dom istället för jag inte hade löneutmätning innan. Eller de ligger på skuldsaldo iallafall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp