Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Jag tror att du ska betala som vanligt enligt inledandebeslutet. Blir det avslag så tillfaller de pengarna dina skulder hos Kfm och överskjutande belopp dig om det överstiger skuldsaldot hos Kfm.

Så är det ju inte riktigt. Kronofogden är ju inte part och ska inte ha några pengar och det är vad jag kan läsa i skuldsaneringslagen 56§ 2 st bara om man hade löneutmätning eller annan utmätning vid inledandet det sker, inte bara pga mål under verkställighet.

Så är det ju inte riktigt. Kronofogden är ju inte part och ska inte ha några pengar och det är vad jag kan läsa i skuldsaneringslagen 56§ 2 st bara om man hade löneutmätning eller annan utmätning vid inledandet det sker, inte bara pga mål under verkställighet.
Om skuldsaneringen hävs så betalas visst det som man betalat in till skuldsaneringen till skuldsaldot.

Bilagor

• Screenshot_20220821-193754.jpg
    Screenshot_20220821-193754.jpg
    521.6 KB · Visningar: 21
Ok!

Ok! Då får jag kolla upp om jag ska fortsätta betala som jag hade inledande eller hur de vill ha det !
Gick tillbaka i trådarna och såg en som var i samma situation och tydligen ska man inte betala under överklagandeprocessen, detta var dock 2019 så kolla upp vad som gäller.

Gick tillbaka i trådarna och såg en som var i samma situation och tydligen ska man inte betala under överklagandeprocessen, detta var dock 2019 så kolla upp vad som gäller.

Eftersom det är inledande så hänvisas väl ärendet tillbaka till skusan för att dom ska fortsätta utreda om man anser att avslaget är felaktigt. Innan dess bör man nog inte betala något. Men man gör nog bäst i att spara pengarna.

Om skuldsaneringen hävs så betalas visst det som man betalat in till skuldsaneringen till skuldsaldot.
Törs man be om något som stöder det? Jag hänvisade till lag men det dög tydligen inte

Törs man be om något som stöder det? Jag hänvisade till lag men det dög tydligen inte
Det stod också i de papper jag fick vid inledande att avslag efter inledande så går inbetald summa till skulderna hos kfm.

Såg du fotot jag skickade.
Japp, det såg jag, det hade ju inte med inbetalda pengar att göra, därför jag frågade..

Du saxade in vad som händer med den ränta som slutar att räkna vid inledande. Det är inte samma fråga. Alls.

Ok! Ska dubbel kolla imorgon! Isåfall får jag lägga undan dessa och göra en större inbetalning på skulderna då om så blir fallet!
de pengarna jag har betalt in kommer gå till de som redan har verkställt vad jag fattat det som men om dom gör det nu eller om de gör det sen när själva avslaget gått i laga kraft de får jag dubbelkolla med :) vill absolut inte att något ska gå fel

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp