Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Hade inledande när jag fick avslag. Hur lång tid tar det innan de blir laga kraft? Kf har ju fel uppgifter då de har att jag är ensam osv. Får man nya papper nu då att fylla i? Hur lång tid tar de isåfall?
Jag tror att löneutmätning inte sker om du överklagar när du har inledande.
@Lasseman

Hade inledande när jag fick avslag. Hur lång tid tar det innan de blir laga kraft? Kf har ju fel uppgifter då de har att jag är ensam osv. Får man nya papper nu då att fylla i? Hur lång tid tar de isåfall?
har du överklagat så ska det ju givetvis hanteras i domstol, det är ju därför du överklagar, och så länge det finns ett klagande igång så är det ju inte laga kraft.

Jag tror att löneutmätning inte sker om du överklagar när du har inledande.
@Lasseman

Ja jag skrev ungefär det 2-3 inlägg innan.. "Hade du inledande så ska avslaget få laga kraft innan verkställighet kan ske. Var det avslag direkt är det bara att köra igång."

har du överklagat så ska det ju givetvis hanteras i domstol, det är ju därför du överklagar, och så länge det finns ett klagande igång så är det ju inte laga kraft.
Ok! Så när jag har fått ihop alla papper denna veckan så ska jag skicka in en överklagan tänkte jag. Så vad händer under tiden då? Ska jag betala in eller ska jag lägga undan pengar så länge. För jag kan ju inte lägga betala in på skulderna förens jag vet ?! De står inte hur lång tid det tar innan jag vet om överklagan är godkänd eller inte.
Står att jag har tre veckor på mig att göra en så gör jag ingen överklagan så vinner beslutet laga kraft efter det då?

Ok! Så när jag har fått ihop alla papper denna veckan så ska jag skicka in en överklagan tänkte jag. Så vad händer under tiden då? Ska jag betala in eller ska jag lägga undan pengar så länge. För jag kan ju inte lägga betala in på skulderna förens jag vet ?! De står inte hur lång tid det tar innan jag vet om överklagan är godkänd eller inte.
Står att jag har tre veckor på mig att göra en så gör jag ingen överklagan så vinner beslutet laga kraft efter det då?
Ja överklagandetiden är nog tre veckor, kommer inget blir det kalas kraft.

Jag vet faktiskt inte hur betalningar ska göras under processtiden

Ja överklagandetiden är nog tre veckor, kommer inget blir det kalas kraft.

Jag vet faktiskt inte hur betalningar ska göras under processtiden
Ok! Har du någon aning om hur länge de har att handlägga det? Och så fort de har godkänt eller avslåt ansökan så kan alla verkställa sina ansökningar eller vad man nu säger!

Jag tror att du ska betala som vanligt enligt inledandebeslutet. Blir det avslag så tillfaller de pengarna dina skulder hos Kfm och överskjutande belopp dig om det överstiger skuldsaldot hos Kfm.

Ok! Har du någon aning om hur länge de har att handlägga det? Och så fort de har godkänt eller avslåt ansökan så kan alla verkställa sina ansökningar eller vad man nu säger!

Det är ju inte ett prioriterat ärendet hos domstolarna, ett par månader kanske.

Ansöka om verkställighet kan dom göra när domstolens beslut fått laga kraft.

Jag tror att du ska betala som vanligt enligt inledandebeslutet. Blir det avslag så tillfaller de pengarna dina skulder hos Kfm och överskjutande belopp dig om det överstiger skuldsaldot hos Kfm.
Ok!
Det är ju inte ett prioriterat ärendet hos domstolarna, ett par månader kanske.

Ansöka om verkställighet kan dom göra när domstolens beslut fått laga kraft.
Ok! Då får jag kolla upp om jag ska fortsätta betala som jag hade inledande eller hur de vill ha det !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp