Avslag lånelöfte swedbank

Ansökte för en kort tid sen om lånelöfte hos Swedbank. I början av ansökan fyllde jag i precis dom lån och inkomster vi har. Stod att vi borde kunna låna en viss summa. Gick vidare med ansökan på denna summa, men fick då avslag efter kreditupplysningar. Det var den automatiska bedömningen som gav avslag. Vet ni hur mycket möjlighet har banken att godkänna med manuell bedömning? Förstår inte vad i uc som var negativt. Har bra score och få upplysningar. Är det någon annan här som blev nekad av den automatiska och sen ändå beviljad utan att ändrat förutsättningarna, högre inkomst/lägre blanco?

Det är nog bara att ringa telefonbanken och fråga..

Ansökte för en kort tid sen om lånelöfte hos Swedbank. I början av ansökan fyllde jag i precis dom lån och inkomster vi har. Stod att vi borde kunna låna en viss summa. Gick vidare med ansökan på denna summa, men fick då avslag efter kreditupplysningar. Det var den automatiska bedömningen som gav avslag. Vet ni hur mycket möjlighet har banken att godkänna med manuell bedömning? Förstår inte vad i uc som var negativt. Har bra score och få upplysningar. Är det någon annan här som blev nekad av den automatiska och sen ändå beviljad utan att ändrat förutsättningarna, högre inkomst/lägre blanco?
Vi måste nog veta förutsättningar som inkomst och Blanco belåning.
Betyget säger inte mycket. Jag har dubbelt blanco gentemot inkomst och har ett riktigt bra UC betyg. Så tror du bättre du berättar lite om förutsättningarna

Så är det med swedbank tror att dem kräver minst 600 tusen årsinkomst

Så är det med swedbank tror att dem kräver minst 600 tusen årsinkomst
Dem är inte dem som är dem dem.

Något sånt inkomstkrav har inte Swedbank. Det skulle diska en våldsamt stor andel av deras egna kunder.
Har flera vänner som bolånat där och dom har icke 600k i inkomst.

Det jag egentligen undrar över är om någon här fått avslag av den automatiska bedömningen som dom sen manuellt ändrat så man får det beviljat?

Det jag egentligen undrar över är om någon här fått avslag av den automatiska bedömningen som dom sen manuellt ändrat så man får det beviljat?

Aldrig hört talas om det här.

Du kan nog inte få beviljat efter auto avslag

När jag hade bättre ekonomi som inte var kaos så fick jag alltid godkänt på plats på ett bankkontor.
Eventuella frågetecken kan man förklara om något ser lite lite konstigt.
Fick ett bolån den vägen , fick ej först men ville ha ett möte med dom på kontor och förklara vad ett lån hade gått till och varför sen godkändes ansökan manuellt på plats

Så det kan fungera beroende på varför

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp