- Meddelanden
- 57
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 187
Fick idag avslag på min inledande skuldsanering. Hade hoppet så högt ställt på att få igenom det denna andra gång. Allt föll på plats, men har en tvist gällande ett lån där vi nått förlikning. Personen skickade in fordran när jag fanns med i PoIt och hennes namn och summa står med i min skuldsammanfattning. Men min handläggare verkar ha uppfattat det som att det är en skuld som kommer att dyka upp framöver och då finns ej befog att ge mig sanering och ha skuld parallellt att betala. Vilket hade varit helt rätt om det stämde, men vi har ju gjort upp om detta lån och jag tog tom med det i min ansökan. Plus att min vän även skickade in fordran med korrekt belopp. Känns som handläggaren inte förstått sambandet i detta utan tror det gäller en annan person och skuld. Har dock skrivit en överklagan och skickat till KF idag. Får se hur Tingsrätten ställer sig. Har skuld på 1,2 miljoner pga spelskulder. Men detta nämndes ej som skäl till avslag. Har varit spelfri 2 år och genomgått behandling.
Hade löneutmätning innan, så inväntar på att den kommer starta from marslönen igen.
Någon som överklagat och vunnit mot KF? Känns som låga odds. Så mkt oro och ångest efter att ha fått beskedet och jobbat på överklagan.
Tar gärna emot lite pepp i all denna ångest!
Hade löneutmätning innan, så inväntar på att den kommer starta from marslönen igen.
Någon som överklagat och vunnit mot KF? Känns som låga odds. Så mkt oro och ångest efter att ha fått beskedet och jobbat på överklagan.
Tar gärna emot lite pepp i all denna ångest!

Senast ändrad: