Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag för 3:e gången! Hjälp!

Hej kära forum!

Efter samtalet med handläggaren angående min ansökan om skuldsanering i onsdags kändes allt så positivt. Hade ett jättebra samtal, men tji fick jag idag. Avslag igen!

Såg inte mitt namn i POIT idag så började ana misstankar om att jag inte hade blivit beviljad att inleda någon skuldsanering. Ringde upp min handledare precis och fick det tråkiga beslutet med motivering att det var för nära i tiden samt att jag hade dragit på mig för stora skulder under kort tid. Måste vara unik med att ha för stora skulder för att få skuldsanering.

Överklaga eller söka på nytt? Vad säger ni?

Är helt knäckt och så jävla ledsen. Trodde verkligen på ett positivt beslut denna gång!

Beklagar verkligen. ❤️

Har du tagit stora lån och direkr övergår till att få dom bortsanerade verkar det inte så konstigt ändå.

Du får vänta ett år eller två och pröva igen

Vad exakt faller under "höga skulder under kort tid"? Hur långt tid måste det ha gått? Själv tog man sista lånet runt Augusti-snåret 2019 och lär väl inte söka skuldsanering förrän om nån månad till.

Vad exakt faller under "höga skulder under kort tid"? Hur långt tid måste det ha gått? Själv tog man sista lånet runt Augusti-snåret 2019 och lär väl inte söka skuldsanering förrän om nån månad till.
Finns inga exakta summor eller tider, men tanken med saneringen är inte att man ska kunna låna upp och mer eller mindre direkt skita i att betala och söka om skuldsanering.

Men om man nyligen tagit nya lån för att betala lån som man tog för att betala lån, ja ni fattar, kan det gå igenom.

Men om man nyligen tagit nya lån för att betala lån som man tog för att betala lån, ja ni fattar, kan det gå igenom.
Så är det men då borde inte skulden öka så mycket om man betalar av andra lån med nya lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp