Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

avslag efter inledande!Överklagade för 7 MÅNADER

Du brukar vara korrekt och ibland korrigera andra, så var bara tvungen ;)
Jag tog inte illa vid mig :) Jag läste det en gång till efter att jag läst din kommentar och tyckte själv jag uttryckt mig klumpigt haha.

Hur kan du inte ha råd att betala något alls, är du arbetslös?
Japp jag är sjukpensionär..MEN jag har betalat, sen hamnade jag efter för att vi hade extra utgifter med flera sjukhusbesök och skolstart.
Så det är inte alls så att jag inte hade råd att betala alls..Men halkade efter 1 månad och månaden därpå blev det 12000 kr att betala!Betalade vad jag kunde och skrev till dem att jag kommer lösa detta och betala i December när det är betalfri månad!

Enligt mitt tycke ska man ju göra allt man kan själv först innan man får skuldsanering, sälja de man kan (har du haft de ute i 2 år utan att sälja så kräver du ju för mycket), man kan inte bara pumpa ut alla lån som finns, köpa all skit man vill och sen förvänta sig att resten av samhället ska baila ut dig.

Att få en betalplan på 1500kr per månad och inte ens kunna betala det är fan inte acceptabelt.
Tur att det inte är du som tar beslut.

Enligt mitt tycke ska man ju göra allt man kan själv först innan man får skuldsanering, sälja de man kan (har du haft de ute i 2 år utan att sälja så kräver du ju för mycket), man kan inte bara pumpa ut alla lån som finns, köpa all skit man vill och sen förvänta sig att resten av samhället ska baila ut dig.

Att få en betalplan på 1500kr per månad och inte ens kunna betala det är fan inte acceptabelt.
Visst har du rätt i sak men betänk också att avslag hos kf ofta kan bero på att man just inte gjort allt för att reda upp sin ekonomin. Men har man enligt kf gjort vad man kan är en ägd bostadsrätt ju inte per automatik nej till skuldsanering. Är nog helheten som avgör kan jag tänka mig då ingen skuldsaneringsansökan är den andra lik.
Är själv ganska säker på att staten i slutändan tjänar på att överskuldsatta personer får en andra chans. Men visst, vissa lär sig aldrig utan kommer leva och dö skuldsatta oavsett vad samhället erbjuder men att dra alla över en kam är däremot att ha skygglappar xl.

Visst har du rätt i sak men betänk också att avslag hos kf ofta kan bero på att man just inte gjort allt för att reda upp sin ekonomin. Men har man enligt kf gjort vad man kan är en ägd bostadsrätt ju inte per automatik nej till skuldsanering. Är nog helheten som avgör kan jag tänka mig då ingen skuldsaneringsansökan är den andra lik.
Är själv ganska säker på att staten i slutändan tjänar på att överskuldsatta personer får en andra chans. Men visst, vissa lär sig aldrig utan kommer leva och dö skuldsatta oavsett vad samhället erbjuder men att dra alla över en kam är däremot att ha skygglappar xl.
Jag undrar om inte Kalle nyligen fått ett avslag och är lite bitter :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp