Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag efter godkänt?

När man levt i år av ekonomisk press o slutligen får ett lånebesked... Signerade skuldbrev o fick mail att allt var klart men tre dagar senare fortfarande inga pengar... Försökt ringa bolaget i fråga idag men lååång telefonkö. Hur vanligt är avslag efter signerat skuldbrev? Vad kan det i så fall bero på? De borde väl höra av sig o meddela då? Tacksam för råd. Panik på något vis

Tror det är ganska ovanligt att det sker om skuldebrevet redan är signerat.

Om det är autogiro på lånet så kan det ta lite längre tid då dom måste anmäla ditt konto till autogirocentralen som kan ta 1-2 dagar sedan utbetalning av lånet 1-3 dagar. Dem lär dyka upp imorgon senast måndag.

Hoppas livet blir enklare nu :)

Hänt mig två gånger tror jag. Senast av Bluestep.
Men Collector tog lite tid kommer jag ihåg. Tror stålarna är på väg.

Jag fick beviljat av Bank Norwegian och skrev under avtal och fick bekräftelse på att allt var godkänt. En dag senare fick jag mejl om att det blev avslag efter manuell granskning. Jag angav samma uppgifter som i UC. Så ja det kan hända att det blir avslag efter godkännande.
Har ingen erfarenhet av Collector dock.

Det är ganska ovanligt och jag tror du kan vara lugn. Tre dagar är inte särskilt lång väntan. Det är inte bara din signering och ett knapptryck som behövs utan bankerna har olika rutiner för utbetalning. I många fall, även på större banker, så görs mycket av detta fortfarande manuellt av olika anledningar.

Hände mig, att jag blev nekad efter signerat skuldebrev, men det var Bluestep.

Jag har lån hos Collector, de var lite långsamma med utbetalning och så, men inga problem alls, är väldigt nöjd med dem.

Hänt mig två gånger tror jag. Senast av Bluestep.
Men Collector tog lite tid kommer jag ihåg. Tror stålarna är på väg.

Jag hade mejlkontakt med Bluestep igår då jag frågade lite om vad de har för maxgräns på UC FF och UC Score. De svarade att har man 25% så går det och max 12 UC FF..... Minns du hur det såg ut för dig när du sökte hos Bluestep?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp