- Meddelanden
- 424
- Mottagna reaktioner
- 160
- Poäng
- 347
Men idag, när han kommer hem från jobbet kommer jag berätta att jag sökt skuldsanering, att jag antagligen inte kommer att få det men att jag aldrig kommer bli av med 1.4 miljoner i skulder så nu släpper jag allt. Det som händer annars är att han också kommer o sitta med en skuldbörda på samma nivå och vi ändå kommer hamna här.
känner helt igen mig i din situation...var tydlig och ärlig. Sätt er ner och gå igenom ekonomin tillsammans. Det kanske tar längre tid för honom att processera allt! Det gjorde det och gör fortfarande ibland även för min man. Det är viktigt att ha en familj som är förstående och som stöttar! Vi har valt att berätta för våra respektive familjer när vi ska sätta ut huset till försäljning i vår.

Det känns verkligen som att jag äntligen kommit till en gräns där jag väljer livet istället för att bry mig om vad alla ska tycka om mig, jag är 30 bast med 4 kids och hela livet framför oss, någon dag kommer denna skiten ta slut även om jag har en lång väg att varandra. Vad innebär inledande skuldsanering? Vad skiljer densig emot ett beslut? Jag har aldrig ens fått en påminnelse, och nu ska troligtvis brevlådan fyllas av allt från inkasso till utmätning de närmsta månaderna.