Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avskyr lögner, ändå så valde jag att undvika en del av sanning idag.

LÅNGT INLÄGG,

Jag har som många andra den fula sjukdomen spelberoende.
Startade för några år sedan i samband med en separation, men sedan slutade jag att spela.

Men då drog jag på mig ett annat missbruk, alkohol.
Har snart varit nykter i 4 år.

Men med "nykterheten från alkoholen" så byttes missbruket ut igen mot spelberoende.

I mars hade jag varit spelfri sedan dryga 10 månader, mådde jättebra och kände att nu har jag allt under kontroll.

Men i mitten på mars, så förlorade jag min bästa vän, nämligen mamma. Klarade inte av sorgen.

Trots att jag spärrat mig för spel, så lyckades några utländska spelbolag få tag på mig.
När jag insåg hur enkelt det var att sätta in pengar via Trustly, så var mitt beroende eskalerande igen.

Jag bestämde mig för att skriva en egenremiss till mottagningen för spelberoende. Fick väldigt snabb börja en behandling där. Var tom med i en forskningsgrupp. Under hela tiden så spelade jag, men det visste de om. Jag jobbade mycket med mig själv genom att försöka förändra mitt spelberoende.
Jag var spelfri ett tag.

Sen kom nästa smäll. Jag har åkt på en hemsk sjukdom som inte är av denna värld. Genomgår alla de undersökningar som vi kan komma på. Detta har lett till att jag sedan mitten av september varit heltidssjukskriven.

Pengarna ramlar liksom inte in då....Så då började dette jäklande jagandes av vinster igen.

Har kämpat i motvind det sista. Alltid betalat alla mina räkningar, men denna månaden tog det stopp. Jag har fått släppa många av mina räkningar. Det skrämmer mig.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit sen med en betalning.

Nu tycker man att nu ska jag väl fatta, att detta går inte längre!?
Nej det gör jag inte, jag som jag nu skulle vilja kalla idiot.
Jag spelar fortfarande.....

Men nu har jag snart inte ett öre att spela för, och det är nog det allra bästa.

Jag vet varken ut eller in. Känner att detta blir så osammanhängande text. Antagligen för att den skrivs med ett enormt pulspåslag och ångest.

Vad är det nu hon ljugit om?

Jo för att för en tid sedan, när jag trodde att jag skulle fixa mina beroende så sökte jag skuldsanering. Var ju så enkelt, bara skriva in sina skulder och anledning till varför de uppkommit. Jag var ärlig och skrev att det beror på ett spelberoende.

Idag, ringde de mig. En jättegullig tjej som hade ett samtal med mig på 7 min. Hon ställde lite frågor om jag hade några andra sjukdomar än mitt spelberoende och jag förklarade min nuvarande situation, samt att jag har fibromyalgi, depression och ångest.
Jag berättade om att jag genomgått en behandling i somras för mitt spelberoende, samt att jag är spärrad från spel.
Hon frågade inte om nya skulder. Det enda i skuldsammanhang hon frågade var om jag har några privata skulder. Vilket jag inte har. Hon sa att hon skulle kolla på mitt ärende och återkomma senare idag.

Men NU kommer det värsta. Jag ljög och sa att jag är spelfri. Eller hon frågade inte det egentligen. Jag berättade att jag genomgått behandling och att jag är stoppad från spel.
Men det är ju inte hela sanningen.

Har alltid tänkt att min viljestyrka för att sluta spela, kommer bli den dagen jag får hjälp med skuldsanering. Kan faktiskt fortfarande tro på den illusionen. Då kan jag se ett slut.
Nu ser jag inget slut. Jag är nog allt eller inget tänkande. Kan jag inte få allt, då satsar jag på inget.....

Efter någon timme så ringde min telefon igen från kfm. Jag svarade inte.
Min ångest efter min "lögn" eller min tystnad om pågående missbruk gjorde att jag inte klarade av att svara.

Nu funderar jag på att ringa henne och säga att jag ångrat min skuldsaneringsansökan. Detta för jag mår inte bra av lögner.
Jag är en ärlig person. Talar alltid sanning. Min familj vet om mitt missbruk för jag är öppen om det. Detta för jag mår illa av lögner.

ÄNDÅ, så sa jag inte sanningen.
Kanske jag har satt mig på pottkanten för all framtid nu.

Förlåt min ofantligt osammanhängande text. Behövde bara få skriva av mig någonstans.

Jag har skulder idag som uppmäter 850 000kr.

Remember 12,5% 197640kr Månadskostnad 2425kr
IcaBanken 3,84% 210072kr Månadskostnad 2300kr
Ikano 10,41% 260584kr Månadskostnad 4700kr
Ferratum 40000kr Månadskostnad 1600kr
BankNorweigan 38000kr Månadskostnad 850kr
Fairlo 4800kr Månadskostnad 277kr
Klarna 1763kr Månadskostnad 300kr
Ecster 15000kr Månadskostnad 300kr
Credento 75000kr Månadskostnad 1350kr
Swedbank 5000kr Månadskostnad ?

Jag tjänar 30.000kr innan skatt.

Senast ändrad:
Jag insåg idag att jag har faktiskt försäkring på 2 av lånen.
Det ena var superkrångligt att söka ersättning för, så det har jag inte tagit mig igenom ännu.
Men mitt ikano lån, betalar jag tydligen 350kr i månaden på för försäkring, så den har jag ansökt om idag. Det enda jag behöver bifoga är ett anställningsbevis.
Jag är fastanställt sedan 10 år, så ska nog inte vara så krångligt att få hem ett sådant.

Så kanske om jag har tur, så kanske jag kan få igen lite på försäkring för mitt ikanolån.

Lider med dig. Känner igen pulspåslaget och ångesten är min dagliga följeslagare.
Tror att du kan vara med många behandlingar men om inte äkta viljan finns för att lägga spelandet bakom dig och se framåt blir det svårt. Var ärlig mot dig själv först. Ingen på KFM kommer att ta detta lögn personligt. Viktigast är att hitta en lösning för dig i din situation NU. Bestäm dig och då har du inte ljugit.

Om skuldsanering inte är rätt, jämka och lös de minsta lånen först. Och så småningom blir du spel och skuldfri. Det ena går inte utan det andra.

Ta vara på dig!!

Lycka till. För varje dag du är spelfri är du ett steg närmare spelfrihet.

Lider med dig. Känner igen pulspåslaget och ångesten är min dagliga följeslagare.
Tror att du kan vara med många behandlingar men om inte äkta viljan finns för att lägga spelandet bakom dig och se framåt blir det svårt. Var ärlig mot dig själv först. Ingen på KFM kommer att ta detta lögn personligt. Viktigast är att hitta en lösning för dig i din situation NU. Bestäm dig och då har du inte ljugit.

Om skuldsanering inte är rätt, jämka och lös de minsta lånen först. Och så småningom blir du spel och skuldfri. Det ena går inte utan det andra.
a
Ta vara på dig!!

Tack, vad gulligt av dig att önska mig ett ta vara på mig. Önskar dig det samma.

Men detta ångestpåslag är hemskt. Jag vill ju bli spelfri och jag vet att jag kan.
Just nu är det mörkt i min själ.
Skammen att inte kunna betala mina räkningar är värst.
Egentligen vill jag ha en anmärkning eller vad det heter, för då finns det ju inte en endaste chans i hela världen att jag kan ta ett nytt lån.

Jag ser inte ljust på min chans till skuldsanering, detta pga att hon återkom så snabbt efter första samtalet. (Då jag inte vågade svara, så vet jag inte. När jag fattat mod för att ringa, så ade hon gått för dagen kl 15:30)
Eller går det så snabbt? Är det hon som beslutar om inledande?

Vad händer sedan? OM jag får beslut om inledande? Kollar de mina transaktioner på mitt konto? Där kan de ju se mina speltransaktioner.
Nej, från och med idag, så SKA jag vara spelfri. Ska hela tiden bejaka mitt beroende och aldrig slappna av. För när man slappnar, det är då han speljävulen kommer igen. Listig jäkel det där.

Jag antar att jag kommer se många kuvert komma in i min brevlåda. Ska jag kämpa på och göra upp avbetalningsplaner med inkassoföretag, eller ska jag släppa allt till kronofogden?.

Jag har redan förberett mig på att jag endast kommer få behålla ca 5002 kronor i många år framöver. Men vet ni vad, det är ju mer än vad jag haft över på länge.

Jag, mycket jag just nu....sorry. Men jag är nog Sveriges mest otåligaste människa. Klarar inte av att vara väntandes eller ovetandes.

Hur lång tid, uppskattar ni (ni som har erfarenhet) att tiden tar innan jag måste börja betala mina skulder. Detta om jag släpper ALLT.

Har jag någon chans att spara undan lite pengar, hinner jag få skatteåterbäring.....OJ vad det snurrar i mitt huvud.

Inte bra för min misstänkta Trigeminusneuralgi.

Tack för att jag får skriva av mig på detta forum. Läst så mycket här, och under lång tid. Inte först idag vågade jag skriva.

Lycka till. För varje dag du är spelfri är du ett steg närmare spelfrihet.
Tack Terry, har ju gjort det innan och vet att jag kan sluta. Men sen min mamma dog, så dog tyvärr också min envishet och samvete.
Hon var mitt bästa stöd under mina missbruk.
Men jag ska göra detta igen, jag vill, jag ska jag kan.....

Du får tänka lite abstrakt. Din mor är säkert med dig på något sätt. Vad skulle göra henne stolt?
Jo att du är spelfri....
Jag tog också hjälp av min mor för att sluta spela och jag förstår dig helt.

Tack, vad gulligt av dig att önska mig ett ta vara på mig. Önskar dig det samma.

Men detta ångestpåslag är hemskt. Jag vill ju bli spelfri och jag vet att jag kan.
Just nu är det mörkt i min själ.
Skammen att inte kunna betala mina räkningar är värst.
Egentligen vill jag ha en anmärkning eller vad det heter, för då finns det ju inte en endaste chans i hela världen att jag kan ta ett nytt lån.

Jag ser inte ljust på min chans till skuldsanering, detta pga att hon återkom så snabbt efter första samtalet. (Då jag inte vågade svara, så vet jag inte. När jag fattat mod för att ringa, så ade hon gått för dagen kl 15:30)
Eller går det så snabbt? Är det hon som beslutar om inledande?

Vad händer sedan? OM jag får beslut om inledande? Kollar de mina transaktioner på mitt konto? Där kan de ju se mina speltransaktioner.
Nej, från och med idag, så SKA jag vara spelfri. Ska hela tiden bejaka mitt beroende och aldrig slappna av. För när man slappnar, det är då han speljävulen kommer igen. Listig jäkel det där.

Jag antar att jag kommer se många kuvert komma in i min brevlåda. Ska jag kämpa på och göra upp avbetalningsplaner med inkassoföretag, eller ska jag släppa allt till kronofogden?.

Jag har redan förberett mig på att jag endast kommer få behålla ca 5002 kronor i många år framöver. Men vet ni vad, det är ju mer än vad jag haft över på länge.

Jag, mycket jag just nu....sorry. Men jag är nog Sveriges mest otåligaste människa. Klarar inte av att vara väntandes eller ovetandes.

Hur lång tid, uppskattar ni (ni som har erfarenhet) att tiden tar innan jag måste börja betala mina skulder. Detta om jag släpper ALLT.

Har jag någon chans att spara undan lite pengar, hinner jag få skatteåterbäring.....OJ vad det snurrar i mitt huvud.

Inte bra för min misstänkta Trigeminusneuralgi.

Tack för att jag får skriva av mig på detta forum. Läst så mycket här, och under lång tid. Inte först idag vågade jag skriva.

Bara en tanke, OM du bestämmer dig för att släppa alla skulder så kommer du få ett gäng anmärkningar och då vara oförmögen att ta lån.

Det kommer bli utmätning men det dröjer oftast månader innan det sätter igång så du hinner spara säkert tre löner, dessa pengar bör du ju då inte ta hand om själv eftersom du inte är spelfri.

Ha utmätningen minst ett år och jobba på din spelfrihet och lär dig handskas med den och sök sedan skuldsanering med ett rent samvete.

Ungefär så gjorde jag...

(Fortsätt vara spärrad på spelpaus och spärra dig på var och en av de utländska sidorna du använt för att minimera risken för återfall. Börja gå på möten för spelberoende.)

Tack för dina råd. :)
Ja jag ska göra mitt allra bästa. Att gå på möte för spelberoende är tyvärr ingen möjlighet för mig (just nu) då det närmaste ligger för långt bort och i min nuvarande sjukperiod, så kommer jag inte klara av tågresa med mera som tar mig dit.
Jag har kontakt med spelberoendemottagningen och kommer ännu en gång be om deras hjälp. Ska även försöka få till någon samtalskontakt där jag bor.

Jag har sparat alla mina anteckningar från min behandling jag genomförde tidigare i år. Jag ska grotta ned mig i dem igen, detta för att påminna mig om mitt beroende och kanske kan använda mig av materialet ännu en gång.

Jag ska spärra mig från de utländska bolag som smiter in i min mejl. Det är det enda sättet.
Sen är min plan att alla mina pengar som finns kvar efter räkningar är betalda ska tas ut i kontanter, då kan jag inte spela.
Mitt sug ligger inte där.
Mitt sätt att spela är så destruktivt att jag spelar på slottar. Klickar, klickar, klickar......för att jag inte orkar ta tag i mina vanliga tankar.
Att spela på hästar, köpa trisslotter eller något dyligt, skulle aldrig ge mig det "försvinna från nuet behovet" det. Så därför kommer risken vara minimal att jag fortsätter spela om jag endast har kontanter.

Jag får nog förbereda mig på löneutmätning, och under den tiden ska jag jobba med mina jobbiga tankar.

Om du känner att skuldsanering inte är rätt eller att du inte förtjänar det så säg sanningen till handläggaren. Annars tror jag att hon bara skulle ringa och säga att du blivit beviljad ett inledande. Du jobbar ju fortfarande med ditt beroende vilket är bra. Allt du har gjort och gör är inte förgäves, varje dag du är spelfri är en seger och ett steg i rätt riktning. Jac tycker du ska höra vad handläggaren har att säga innan du lägger orden i dennes mun. Detta kan vara en ytterligare morot och sluta spela. Löneutmätningen suger ur en all energi och ger mer ångest. Med skuldsanering kan du iaf se ett ljus i tunneln och vara den sista biten i din behandling. Får du avslag nu så är det bara att söka igen, igen och igen!

Lycka till och även om du ljög om din spelfrihet så är du på rätt väg och dina intentioner är ju att bli spelfri och skuldfri. Ibland är det skulderna och fattigdomen som triggar igång spelsuget och gör att det är svårt att motstå men med pågående behandling så är det dina triggers du måste jobba med och hitta verktyg till att säga nej och stopp till dig själv!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp