Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avsäga mig arv eller begära arv oöverlåtbart

Börja med att ta kontakt med din kommuns skuldrådgivare om du inte redan gjort det. De omfattas av sekretess, och du kan redogöra i detalj för sånt som du inte kan prata om här på ett öppet forum.

Det är lite hit- and miss vad gäller det, men om de är bra så kan de hjälpa med bra rådgivning. De kommer förmodligen inte att veta hur man ska gå till väga för att du ska få ha ryggen fri i det här fallet, men de bör kunna hjälpa dig med att hitta rätt juridisk rådgivning i din kommun. Kanske till och med gratis sådan.
Bus bör nog inte ge några råd i hur man undviker utmätning..

Bus bör nog inte ge några råd i hur man undviker utmätning..
Just det här handlar för min del inte om att komma undan utmätning utan vill såklart skydda min pappas livsverk från att behöva säljas pga mig, särskilt när mina syskon vill kunna ha kvar det i framtiden och fortsätta driva verksamhet framåt. Jag tänker att kontanta medel osv självklart kommer behöva användas till betalning av skulder.

Just det här handlar för min del inte om att komma undan utmätning utan vill såklart skydda min pappas livsverk från att behöva säljas pga mig, särskilt när mina syskon vill kunna ha kvar det i framtiden och fortsätta driva verksamhet framåt. Jag tänker att kontanta medel osv självklart kommer behöva användas till betalning av skulder.
Okej, dom bör inte ge råd på der viset ändå.
Jag tror inte medhjälp för borgenärsbrott något man kan åka dit på förvisso

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp